Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Bemanning och bevakning är två skilda saker.
Länsstyrelsen kontrollerar väktare och polisen utbildar och förordnar ordningsvakter.
Det finns bemaningsföretag som anställer ordningsvakter.

Ja. Och krögare. Och myndigheter. Det förändrar inte att man inte får ha betalningsanmärkningar för att få jobb.
Ja, det är det jag menar, att för vissa jobb får man inte ha betalningsanmärkningar.

Inte de jag jobbar med.
Ni lär inte ha väktare anställda, för det regleras i lag. Om ditt företag inte anställer ordningsvakter med betalningsanmärkning är det en policy, men det finns inget som reglerar det i lag.

Ja det finns det säkert många men sen finns det ju massa arbetsgivare osm anställer OV och reglerna kanske varierar, det är brist på OV så att många som kankse inte är så lämpliga få jobb ändå. Men jag vet att det finns arbetsgivare som inte tillåter att man har anmärkningar eller skulder hos Kf, mest för att man inte ska hamna i en situation där man kan bli "köpt".
Men sen när man redan är anställd och få anmärkning det är väl ngt annat, det uppdagas inte som vi nyanställning. Jag har själv blivit rekryterad av tre olika bemaningsföretag som alla tre har inhämtat kreditupplysningar för att kontrollera anmärkningar och skulder hos Kf.
Så är det nog. Det "Ordningsvakter och andra som jobbar med säkerhet får inte heller ha skulder hos Kf." var mer utformat som det skulle vara fakta.

Ni lär inte ha väktare anställda, för det regleras i lag. Om ditt företag inte anställer ordningsvakter med betalningsanmärkning är det en policy, men det finns inget som reglerar det i lag.
Ok men väktare och OV är inte samma sak.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp