Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

att bolla pengar mellan olika krediter har jag och frugan kallat för ping pong.
men skuldplanering var ett bra ord, det behöver jag ju göra inför mitt ping pong varje månad
Antagligen är det inte så många utanför det här forumet som skulle förstå innebörden av skuldplanering :facejoy: Men efter att ha hållit på med det i flera år så insåg jag plötsligt att det inte fanns ett namn för det, eller inte som jag hört i a f.

Ordningsvakter och andra som jobbar med säkerhet får inte heller ha skulder hos Kf.

Ordningsvakter och andra som jobbar med säkerhet får inte heller ha skulder hos Kf.
En ordningsvakt har aldrig fått sitt förordnande återkallat på grund av skulder hos Kronofogden.

Finns inget krav på att man inte ska ha betalningsanmärkningar inom bevakningsföretag.
Det finns krav hos olika bemanningsföretag att inte ha anmärkningar och därför tas det upplysning vid anställning.

Bull.
Vet flera ordningsvakter med skulder och löneutmätning.
Finns även poliser i samma situation

Bull.
Vet flera ordningsvakter med skulder och löneutmätning.
Finns även poliser i samma situation
Ja det finns det säkert många men sen finns det ju massa arbetsgivare osm anställer OV och reglerna kanske varierar, det är brist på OV så att många som kankse inte är så lämpliga få jobb ändå. Men jag vet att det finns arbetsgivare som inte tillåter att man har anmärkningar eller skulder hos Kf, mest för att man inte ska hamna i en situation där man kan bli "köpt".
Men sen när man redan är anställd och få anmärkning det är väl ngt annat, det uppdagas inte som vi nyanställning. Jag har själv blivit rekryterad av tre olika bemaningsföretag som alla tre har inhämtat kreditupplysningar för att kontrollera anmärkningar och skulder hos Kf.

Ja det finns det säkert många men sen finns det ju massa arbetsgivare osm anställer OV och reglerna kanske varierar, det är brist på OV så att många som kankse inte är så lämpliga få jobb ändå. Men jag vet att det finns arbetsgivare som inte tillåter att man har anmärkningar eller skulder hos Kf, mest för att man inte ska hamna i en situation där man kan bli "köpt".
Men sen när man redan är anställd och få anmärkning det är väl ngt annat, det uppdagas inte som vi nyanställning. Jag har själv blivit rekryterad av tre olika bemaningsföretag som alla tre har inhämtat kreditupplysningar för att kontrollera anmärkningar och skulder hos Kf.
Bemanning och bevakning är två skilda saker.
Länsstyrelsen kontrollerar väktare och polisen utbildar och förordnar ordningsvakter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp