Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

En fundering, ni som har spelmissbruk aktiva eller inte. Vågar ni hålla på med aktier? Själv gjorde jag avanza men tog bort dagen efter. För våga ej riskera hålla på med det. Så skaffa på Nordea automatisk istället. Tror att håller jag på med aktier börjar ja väl med det ist pengar som pengar.

eller hur tänker ni?

En fundering, ni som har spelmissbruk aktiva eller inte. Vågar ni hålla på med aktier? Själv gjorde jag avanza men tog bort dagen efter. För våga ej riskera hålla på med det. Så skaffa på Nordea automatisk istället. Tror att håller jag på med aktier börjar ja väl med det ist pengar som pengar.

eller hur tänker ni?

För min del är aktier något helt annat och handlar om att få sparade pengar att växa, är numer beroende av att spara.

Men kan tänka mig att håller man på med trading och liknande så kan det nog lätt påminna om spel för vissa.

Man kan ju alltid handla fonder också, stoppa in pengar och glöm bort dom typ, inte så triggande.

Kan tipsa om SAVR för att handla fonder med betydligt lägre avgifter än någon annan.

Härlig vecka som väntar. Tror det var 2 om inte 3 dagar jag ska med ut på diverse handräckningsärenden.
Finns så mycket roligare att göra så ojojoj..

Jag befinner mig utomlands just nu trots skuldsanering och att de pengarna kunde lagts till buffert. Jag njuter efter ett tufft år och tänker att det löser sig pengar är bara pengar men livet går inte i repris.
Härligt! Jag tror att när jag uppnått en viss ekonomisk stabilitet som jag känner mig nöjd med så kommer de sunda tankarna tillbaka. Även om jag kan spara lite redan nu så är läget fortf ostabilt.

Så är det för många, men det finns ju en tillgång som överstiger krediten även i dödsboet är väl tanken
Våra barn kommer förhoppningsvis få ärva en bra summa när bolånet har betalats och lägenheten sålts. även nu när priserna är på väg ner så är vår lägenhet fortfarande värt över 4 miljoner och det totala bolånet är 1,5 varav 500 tusen är lånade för överlåtelse av lokal så när lokalen överlåts vidare så kommer pengar tillbaka.

Vad är smidigast om man är två stycken som ska ha gemensamt matkonto? Tänker ett kort där båda kan sätta in / följa i appen osv.
Om ni handlar mest på ica så kan ni koppla på autogiro med en summa varje månad så betalar ni med ica kortet när ni handlar (det vanliga kortet, ej nåt kreditkort) väldigt smidigt.
Handlar ni mest på Willys eller andra matbutiker så kan ni istället ha ett gemensamt bankkonto med var sitt kort där ni sätter in en viss summa varje månad.

eller hur tänker ni?
Avanza har även fonder men vill du helt ta bort risken för att bli sugen på att börja spekulera så rekommenderar jag en fondrobot. Har haft Fundler i ca två år och de har väldigt låga avgifter och alla tre portföljarna jag har där ligger på plus trots att börsen har gått så dåligt. Har kopplat på autogiro för två portföljer, den tredje sätter jag in när jag får pengar fr extrajobben. Behöver inte göra nånting utan de fixar allt och håller koll och gör justeringar. Så smidigt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp