Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hyresrätt. Hade tur att jag fick den innan skuldsaneringen...

Ja det hade ju känts fel att sitta på "kapital" utan att ha försökt betala alla sina skulder.

Men oavsett om jag släpper till löneutmätning eller får skuldsanering så kommer jag att ha mer pengar att röra mig med än vad jag har idag.

Jag tror att man med två barn efter att hyran är betalad har rätt att behålla :
  • 8 520 kronor för makar eller jämställda
  • 2 756 kronor för barn 0–6 år

Det är ju totalt 14.000-15.000 efter hyran. Tycker det är mycket. Oavsett löneutmätning eller skuldsanering...

Ja det hade ju känts fel att sitta på "kapital" utan att ha försökt betala alla sina skulder.

Men oavsett om jag släpper till löneutmätning eller får skuldsanering så kommer jag att ha mer pengar att röra mig med än vad jag har idag.

Det är ju totalt 14.000-15.000 efter hyran. Tycker det är mycket. Oavsett löneutmätning eller skuldsanering...
Håller med.

Sälja lägenheten. Övervärde finns men efter att mäklaren tar sin andel och vinstskatten sin så återstår det inte så stora summor.

Kommer dock att använda alla pengar som blir kvar av lägenhetsförsäljning till att betala av privata skulder, CSN-Skuld och annat....

Var tydlig med det till skuldrådgivaren, berättade vad lägenheten köptes för och vad den säljs för och att jag kommer använda pengarna till att betala på skulder

Vill visa att jag gjort allt i min makt att betala bort alla mina åtaganden.
Vi sålde huset i samband m att vi sökte sanering. Inbillar mej att det var en bidragande orsak till att vi beviljades skuldsanering. Inget jättestort övervärde men några hundra tusen blev det över till borgenärerna.

Starkt gjort! Jag har kanske dock missat något, hur kommer de sig att du valt att söka skuldsanering?
Tycker du har kämpat på så jäkla bra med allt och när du fick lägenheten o så
Bara en allmän fråga och du behöver inte svara om du inte vill <3

Stort lycka till!!

Har sökt samlings

Det är 40 låne givare. Jag har fått 14 erbjudanden det är alltså 26 kvar?

Varav 5 st står det ”har tagit del men nekar”

Alltså är det 21 stycken som inte sett än eller kollat? Eller har jag helt fel ?

kan det dyka upp fler erbjudanden?

Har sökt samlings

Det är 40 låne givare. Jag har fått 14 erbjudanden det är alltså 26 kvar?

Varav 5 st står det ”har tagit del men nekar”

Alltså är det 21 stycken som inte sett än eller kollat? Eller har jag helt fel ?

kan det dyka upp fler erbjudanden?
Kan vara så att dom manuellt granskar ansökan, alternativt så är du inte inom aktörernas ramar, eller hur man skall förklara det.
Jag har fått för mig att om man söker på ”för” höga summor så blir du inte erbjuden en lägre summa från alla aktörer, lite som att dom har ett filter redan inan dom behandlar ansökan.

Detta kanske blev helt obegripligt, men hoppas Du förstår :D.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp