Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag skulle nog ta ut semesterdag/dagar för att slippa fk..

Det skulle jag med, vilket jävla helvete det är att ha och göra med dom. Absurt krångligt är det, i synnerhet för oss som har "ovanliga" jobb med provision, oregelbundna arbetstider och dylikt.

Jag jobbar kvällar - barnet kom hem ifrån förskolan (sjuk, feber 40 grader) - jag fick stanna hemma ifrån jobbet den dagen - registrerar VAB - Försäkringkassan ringer förskolan frågar om barnet var där - Förskolan säger ja - Försäkringskassan ringer mig och undrar varför jag tog VAB när barnet var på förskolan....

En bra sak skattepengarna går till iaf är ju högkostnadsskyddet på medecin. Annars hade jag fått betala 1500 per månad för min medecin :rolleyes:

En bra sak skattepengarna går till iaf är ju högkostnadsskyddet på medecin. Annars hade jag fått betala 1500 per månad för min medecin :rolleyes:
Håller med. Frugan fick steroidsprutor för några år sen, som var tvungna att tas varje månad. En dos kostade 30 000. Hade blivit närmare en halv miljon om året om inte högkostnadsskyddet fanns.

Håller med. Frugan fick steroidsprutor för några år sen, som var tvungna att tas varje månad. En dos kostade 30 000. Hade blivit närmare en halv miljon om året om inte högkostnadsskyddet fanns.
Ja galet... en vän som har diabetes berätta att i usa fick dom betala för allt sånt själv, och inga små summor för alla diabetes saker, för att överleva likasom. Sjukt..

En sak vart skattepengarna går till, men det är ju en "piss i sjön" om man jämför hur mycket vi skattad på allt. Tjänar 100 kr sen skatta 33 kr, sen handlar på affären för 66 kr då är de då äre 25% moms haha alltså 16.5 kr till. Så 50% av det man tjänar rätt ner i skatt kassan . Sen ska bensinen elen va dyr med. Undrar vart alla pengar tar vägen egentligen.... sen finns de folk som inte ens jobbar / inte vill jobba eller göra nått som suger ur bidrag också. Fantastiskt hur detta land funkar. Skulle va bättre va låtsas sjuk och arbetslös en jobba för det är vi som arbetar allt kostar multum för haha... less på betala för andra!

Det skulle jag med, vilket jävla helvete det är att ha och göra med dom. Absurt krångligt är det, i synnerhet för oss som har "ovanliga" jobb med provision, oregelbundna arbetstider och dylikt.

Jag jobbar kvällar - barnet kom hem ifrån förskolan (sjuk, feber 40 grader) - jag fick stanna hemma ifrån jobbet den dagen - registrerar VAB - Försäkringkassan ringer förskolan frågar om barnet var där - Förskolan säger ja - Försäkringskassan ringer mig och undrar varför jag tog VAB när barnet var på förskolan....
Helt otroligt vi "hederliga arbetare" får en känga medans dom som går på bidrag inte lyfter ett finger får allt serverat och betalt av oss. Och så ingen tar illa upp så menar jag sjävklart inte dom som är sjuka på riktigt och behöver det. Utan syftar på alla lata gamar som ej vill lära sig nått i samhället eller såna som är
Låtsas sjuka eller såna som trycker ut 10 ungar och aldrig jobbar i sitt liv utan bara pumpar bidrag. Less är jag idag :facejoy: :rolleyes:

och vad sa Fk när du sa att du jobbar kväll? Fick du ersättning?

Man kan ju under vissa förutsättningar få sekretess på skulder som legat inne för indrivning.
Det kan ge lite lustiga konsekvenser.
Märkte idag att en som har löneutmätning och haft ett fritidshus utmätt, men inte sålts än, men det skulle ändå inte räcka pga stor skuld, hade fått målet återkallat och markerat med sekretess. Utredningen var avslutad.
Hens kreditupplysning bör just nu visa att personen har ett utmätningsförsök, men att personen inte haft några skulder hos kronofogden.
Man kan ju fundera på varför kronofogden skulle gjort tillgångsutredning utan skulder..:D

Ni vet känslan när luften går ur en efter att kroppen och psyket under väldigt lång tid varit inställda på ständiga katastrofer och stresspåslagen är 200% konstant... där är jag nu. Men en tanke lurar i bakhuvudet om att en ny katastrof inte kan vara så långt bort.
Ja ja... alla kämpar vi med vårt! Kram till alla som behöver en :)

Ni vet känslan när luften går ur en efter att kroppen och psyket under väldigt lång tid varit inställda på ständiga katastrofer och stresspåslagen är 200% konstant... där är jag nu. Men en tanke lurar i bakhuvudet om att en ny katastrof inte kan vara så långt bort.
Ja ja... alla kämpar vi med vårt! Kram till alla som behöver en :)
Usch vet precis vad du menar… brukar även tänka att en olycka sällan kommer ensam så är beredd på det värsta. Sen plötsligt från ingenstans börjar saker lösa sig, vet inte hur men så har det varit för mig ett tag nu…. Mörka perioder följda av ljusa glimtar. Det har gjort att man orkar kämpa på! Så hoppas att du kan finna ett lugn snart. Ta hand om dig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp