Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Älskar hans okammade kaoshår :D

En fråga. Den gäller inte mig :D

Mannen i familjen är föräldrarledig.
Frun i familjen jobbar som vanligt.
Mannen i familjen + två av barnen får covid.
Frun i familjen måste nu vara hemma en vecka (symtomfri) - Tar frun i familjen någonting via försäkringskassan, det är väl bara karens va? (En dag)

Hur funkar karens? Nu har jag inte varit inne på ett tag på försäkringskassan, men när jag skulle fylla i karensdagen när jag var sjuk så kunde man inte det.

Har dom tagit bort det?

Frun i familjen måste nu vara hemma en vecka (symtomfri) - Tar frun i familjen någonting via försäkringskassan, det är väl bara karens va? (En dag)
Man ansöker om smittbärarpenning

Han blir sjukskriven, hon får vabba pga ordinarie vårdades sjukdom.

Ang karens saxar jag från kassan sida

När riksdagen har fattat beslut om att den här ersättningen ska återinföras så kommer tjänsten att öppnas igen, tidigast från och med 3 februari 2022. Då kommer du att kunna söka i efterhand för dagar från och med 8 december 2021.

Man ansöker om smittbärarpenning

Det kanske också funkar. Jag har bara hamnat i den där situation utom covid. Jag var föräldraledig och blev sjuk så mamman fick komma hem och ta hand om barn (och mig)

Det kanske också funkar. Jag har bara hamnat i den där situation utom covid. Jag var föräldraledig och blev sjuk så mamman fick komma hem och ta hand om barn (och mig)
Det är dom direktiven vi har på jobbet om nån i familjen är sjuk i covid

Jag skulle nog ta ut semesterdag/dagar för att slippa fk..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp