Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Bedöms ni vara sambo så anses allt vara ditt om inte det motbevisas. Kvitton innehåller ju sällan namn...
Nu är vi ju inte sambo som jag tidigare berättade. Utan bara delar bostad. Men kanske är klokast att låta bli att flytta då? Jag vill inte ha krångel med KF. Oh att någon annan skulle drabbas för mina skulder är det sista jag vill.

Nu är vi ju inte sambo som jag tidigare berättade. Utan bara delar bostad. Men kanske är klokast att låta bli att flytta då? Jag vill inte ha krångel med KF. Oh att någon annan skulle drabbas för mina skulder är det sista jag vill.
Ja det läste jag. Mitt svar är detsamma. Om ni bedöms vara sambo.

Under en lång tid har Tele2 varit väldigt behjälpliga med att flytta fram förfallodatum med 2-3 veckor. Nu säger de att de bara kan göra det en gång under en 3-månaders period. Har en faktura som förföll slutet av oktober, kommer betala den på måndag. Ringde för att meddela att jag betalar på mån och kan skicka kopia. Det hjälpte inte, på tisdag stänger de ner abonnemanget. De sa att jag fick ringa på tisdag och be de öppna upp. Kundtjänstperson nr 1 sa att det absolut inte finns ngt de kunde göra. Man har lärt sig fr Gothia att om man inte är nöjd med svaret så ringer man en stund senare. Kundtjänstperson nr 2 tipsade att om jag betalar via appen så registreras betalningen samma sekund den görs så att abonnemanget inte kommer att stängas. Tack och bock!
Alltså vad är det med folk som sitter i en och samma kundtjänst men ger helt olika besked! :mad:
Betalade i appen som kundtjänstperson nr 2 sa. Ringde för säkerhets skull för att säkerställa att abonnemangen inte stängs ner. Då säger kundtjänstperson nr 3 att det inte stämmer det som hans kollega sagt. Man måste swisha för att de ska kunna se betalningen på en gång. Börjar likna Klarnas kundtjänst. Så irriterad! Och de säger att det inte går att prata med ngn "högre upp". Vi får väl se i slutet av dagen om det går eller inte!

Såg Rust Creek nyss på Netflix. En helt okej B-rulle.

Tycker detta är ganska sjukt, om det stannar vid detta kan jag ändå förstå det. Men att man ska införa någon medicinsk apartheid som i Österrike och Tyskland där ickevaccienrade inte ens får vistas utomhus tycker jag känns ganska sjukt. Det säger jag som dubbelvaccinerad med Pfizer i princip så fort det blev min tur. 90% av min släkt,familj och vänner är också vaccinerade men det gör inte det hela mer sjukt.

Vi talar alltså om 20% som inte ens tagit första dosen, ska var femte medborgare få sina grundläggande mänskliga rättigheter överkörda? Fruktansvärt.

Tycker detta är ganska sjukt, om det stannar vid detta kan jag ändå förstå det. Men att man ska införa någon medicinsk apartheid som i Österrike och Tyskland där ickevaccienrade inte ens får vistas utomhus tycker jag känns ganska sjukt. Det säger jag som dubbelvaccinerad med Pfizer i princip så fort det blev min tur. 90% av min släkt,familj och vänner är också vaccinerade men det gör inte det hela mer sjukt.

Vi talar alltså om 20% som inte ens tagit första dosen, ska var femte medborgare få sina grundläggande mänskliga rättigheter överkörda? Fruktansvärt.
Går att se på många sätt.
Viktigast just nu är att försöker se till att det inte bli en 4 våg

Finns flera länder i Europa där 95% av alla över 18 år är färdigvaccinerade och ändå skenar smittan där....

Portugal,Malta....Danmark.

Vad är nästa steg, tvångsvaccinera befolkningen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp