Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Myten om "västerländsk demokrati" borde väl vara spräckt nu när land efter land frivilligt gett upp sina mest grundläggande friheter i snart två år. I Australien blir folk tårgasade och slagna med batong om de använder sin demokratiska rätt att protestera mot eviga lockdowns.

Jag hänger inte riktigt med i det där. Tar talibanerna alltså över hela landet och vad kommer således hända?
Talibanerna vill utropa en islamistisk stat och styre med sharia lagar. Helt horribelt hur utvecklingen har gått eller rättare sagt "avvecklingen"!

Jag har bara lyssnat på ett halvt öra om det här eländet i Afghanistan.. Men jag är ganska säker på att det var i förrgår man pratade om att det var någon månad eller 2 bort innan Kabul skulle falla, enligt de underrättelser man hade.
De bedömare som jobbar med sånt där verkar inte riktigt hängt med i takten därborta...
Det pratades om 2-3 månader och dessutom sa Afghanistans ambassadör i Sverige att Kabul inte skulle falla så snart som inom 2-3 månader. Jag blev också chockad när jag läste att de redan är inne i Kabul. Dessutom släpper de ut massa fångar från fängelserna. Jag äcklas när jag ser alla dessa talibangubbar när jag vet vad de står för, hur deras kvinnosyn är och att de vill att människor ska leva enligt traditioner fr stenåldern (det var säkert bättre på stenåldern t o m).
Bin Ladin är död men inte det han stod för!

När kommer slutskattebeskedet? Slutet på augusti?

Det pratades om 2-3 månader och dessutom sa Afghanistans ambassadör i Sverige att Kabul inte skulle falla så snart som inom 2-3 månader. Jag blev också chockad när jag läste att de redan är inne i Kabul. Dessutom släpper de ut massa fångar från fängelserna. Jag äcklas när jag ser alla dessa talibangubbar när jag vet vad de står för, hur deras kvinnosyn är och att de vill att människor ska leva enligt traditioner fr stenåldern (det var säkert bättre på stenåldern t o m).
Bin Ladin är död men inte det han stod för!

99 % av Afghanistans befolkning vill leva under Sharia enligt en undersökning från några år sen, så detta borde egentligen bara vara glädjande för dem.

Var försiktiga att prata politik hörrni. Admin kanske låser tråden om HEN ser något som inte är politiskt korrekt..

Var försiktiga att prata politik hörrni. Admin kanske låser tråden om HEN ser något som inte är politiskt korrekt..
Vad jag vet låses trådar när de spårar ut, när folk skriver sånt som går över vissa gränser för vad som anses som hyfsat beteende. Det är bra att admin rensar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp