- Meddelanden
- 962
- Mottagna reaktioner
- 530
- Poäng
- 577
Tack för svar! Då är jag inte helt fel ute i mitt resonemang, ska kolla med verkstaden. De gav väl inte det mest proffsiga intrycket direkt, men var också det billigaste alternativet, kan ha ett sammanhang då kanske.Inte superkunnig men lite grann. Och efter några rejäla vändor med garantiproblem/reklamationer/tveksamma bilköp osv ekar fortfarande orden i mitt huvud. Det verkstaden använde som mantra var att bilen skall servas
1, enligt intervall i sträcka (olika tillverkare/modeller har olika intervall, 1500-3000 mil är normalt)
2, enligt intervall i tid (troligen oftast 1 gång per år oavsett hur långt du kört)
3, när servicelampan tänds
Det första som inträffar av de tre ovanstående innebär service. Att det bara gått ett halvår/500 mil tycker jag du skall ta med verkstaden direkt. Ifrågasätta det korta intervallet och se vad de kan göra.
Jag avskyr bilar. Och att hålla på med dem. En gång lämnade jag en hjärtligt avskydd bil olåst mitt på en stor parkering där jag visste att det vandaliserades en hel del på nätterna. Men nope, efter en hel helg obevakad stod den där, orörd, och den besvikelsen alltså...

En vän har just köpt en VW ID men då krånglar mjukvaran till vansinne istället.
bättre byta bank då !