Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det som inte får hända har ju hänt nu på sluttampen av skuldsaneringen. Maken blev ju av med jobbet nästan direkt när han hade fått det och jag hade omprövat och får betala drygt 6000 kr mer per månad. Men hans a-kassa dröjer trots att han precis hann kvalificera sig enligt de tillfälliga Corona-reglerna. Så nu går vi in i fjärde månaden utan en krona i inkomst för honom. Och jag ligger efter med en inbetalning till skuldsaneringen, plus en elräkning, en barnomsorgsräkning, en internetsökningens och en telefonräkning (plus lite annat som inte är så viktigt). Måste ju prioritera dessa räkningar när januarilönen kommer för att inte drabbas av inkasso och kfm. Osäkert om jag klarar de tre månader som är kvar innan jag skulle blivit skuld- och anmärkningsfri. Vi är trötta och hungriga och lillgrabbens sista hela byxor gick just sönder och ljuset känns låångt borta!
Hur stor är pojken? Jag kanske har lite hela byxor ja kan skänka och ev skicka mot att vi delar på frakten isåfall om det är rätt storlek <3

Hur stor är pojken? Jag kanske har lite hela byxor ja kan skänka och ev skicka mot att vi delar på frakten isåfall om det är rätt storlek <3
Har eventuellt en del kläder med som är för litet här berodde på eran sons ålder

Tack för erbjudandet. Han är snart 9 och nöter byxor i en rasande fart, strl 134. Tänkte försöka lappa de senaste favoritjeansen innifrån så de kanske håller ett tag till.

Tack för erbjudandet. Han är snart 9 och nöter byxor i en rasande fart, strl 134. Tänkte försöka lappa de senaste favoritjeansen innifrån så de kanske håller ett tag till.
Typiskt, lite fel storlek hos oss! :(

Efter att själv gått igenom en hel skuldsanering kan jag bara säga: vad hemskt, och att detta händer när du nästan är på väg ut i andra änden av tunneln. Visst måste KF kunna göra något, hjälpa dig på något sätt; som sämst kanske förlänga betalplanen så att du i alla fall får gå i mål? 5 år är enormt lång tid av detta vakum som en skuldsanering enligt de gamla reglerna utgör. Hoppas det ordnar sig
En förlängning av betalplanen känns kanske inte aktuellt, och det är väl bara om en borgenär begär omprövning som det kan bli förlängning. Och jag vet ju inte om jag kan betala för högt belopp i flera månader och det känns ju inte rätt. Jag borde ju vara berättigad till ett sänkt belopp nu när jag inte har samma betalutrymme. Men det är ju lite för lång handläggningstid på en omprövning.

Det som bekymrar mig mest är ju att jag verkar gå emot nya inkassoskulder och i förlängningen anmärkningar så att jag blir låst i ytterligare tre år.

Hej Kassakon. Om jag blir beviljad mina två samlingslån så har jag utrymme att hjälpa dig med 10.000 som ett lån tills din skuldsanering är över om tre månader.

Jag kan inte lova någonting naturligtvis eftersom du vet själv hur det är i den här branschen :D Man vet aldrig om det går vägen och det är ett jävla trixande.

Jag vill inte ha en krona extra förutom dessa 10.000 och allt annat kan vi komma överens om.

Vi kan ta detaljerna via privata meddelanden men skickade det även här för att jag ibland missar PM jag får eftersom jag har någon popupblockerare som jag tror hindrar.

Helt förstörd. Jag jobbar dubbla pass vissa dagar, tar pass i andra städer. Sena kvällar löser av tidiga mornar. Vad gör man inte för att visa framfötterna och få lite mer pengar att röra sig med varje månad? Hur gör ni som jobbar såhär för att varva ner om kvällarna? Jag sover fasiken inte längre :S Vet inte hur länge man kommer orka göra såhär även om jag "bara" haft sådant leverne nu i januari och sista veckan i december. Tänker att det måste löna sig på sikt.

Det som inte får hända har ju hänt nu på sluttampen av skuldsaneringen. Maken blev ju av med jobbet nästan direkt när han hade fått det och jag hade omprövat och får betala drygt 6000 kr mer per månad. Men hans a-kassa dröjer trots att han precis hann kvalificera sig enligt de tillfälliga Corona-reglerna. Så nu går vi in i fjärde månaden utan en krona i inkomst för honom. Och jag ligger efter med en inbetalning till skuldsaneringen, plus en elräkning, en barnomsorgsräkning, en internetsökningens och en telefonräkning (plus lite annat som inte är så viktigt). Måste ju prioritera dessa räkningar när januarilönen kommer för att inte drabbas av inkasso och kfm. Osäkert om jag klarar de tre månader som är kvar innan jag skulle blivit skuld- och anmärkningsfri. Vi är trötta och hungriga och lillgrabbens sista hela byxor gick just sönder och ljuset känns låångt borta!

Hoppas ni hittar en lösning! Inget att sälja/panta? Antar att maken letar efter alla extrajobb han kan få om det så är att rasta hundar, köra paket eller vad som. Är han kreditvärdig nog att ta ett lån? Kan ni få matkassar av kyrkan? Inga vänner/släktingar som kan hjälpa lite?

Ja tyvärr min grabb är 5 så blir svårt med hans gamla kläder med då:(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp