- Meddelanden
- 3 320
- Mottagna reaktioner
- 3 324
- Poäng
- 1 957
Hur stor är pojken? Jag kanske har lite hela byxor ja kan skänka och ev skicka mot att vi delar på frakten isåfall om det är rätt storlekDet som inte får hända har ju hänt nu på sluttampen av skuldsaneringen. Maken blev ju av med jobbet nästan direkt när han hade fått det och jag hade omprövat och får betala drygt 6000 kr mer per månad. Men hans a-kassa dröjer trots att han precis hann kvalificera sig enligt de tillfälliga Corona-reglerna. Så nu går vi in i fjärde månaden utan en krona i inkomst för honom. Och jag ligger efter med en inbetalning till skuldsaneringen, plus en elräkning, en barnomsorgsräkning, en internetsökningens och en telefonräkning (plus lite annat som inte är så viktigt). Måste ju prioritera dessa räkningar när januarilönen kommer för att inte drabbas av inkasso och kfm. Osäkert om jag klarar de tre månader som är kvar innan jag skulle blivit skuld- och anmärkningsfri. Vi är trötta och hungriga och lillgrabbens sista hela byxor gick just sönder och ljuset känns låångt borta!

Man vet aldrig om det går vägen och det är ett jävla trixande.