Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hoppas smittspridningen går ner tills dess annars lär väl skitet förlängas till slutet på februari.

Svaret är att de företagsdödande restriktionerna pågår så länge folket låter dem pågå. I USA, England och Frankrike har man gjort motstånd och motverkat de allra värsta övergreppen av staten, men i Sverige gör vi som vanligt och böjer oss framåt.

Hoppas smittspridningen går ner tills dess annars lär väl skitet förlängas till slutet på februari.

Tror antal smittade kommer öka kraftigt i januari. Julafton och Nyårsafton blir nog årets största smittspridar event.

Tror vaccinet kommer göra att det blir färre smittade. Kanske inte blir färre smittade direkt, men kommer antagligen rapportera in färre fall. Finns ju ingen anledning att testa sig efter vaccinet?

Tror vaccinet kommer göra att det blir färre smittade. Kanske inte blir färre smittade direkt, men kommer antagligen rapportera in färre fall. Finns ju ingen anledning att testa sig efter vaccinet?
Framförallt kommer det dö mindre i Corona :)

Tror antal smittade kommer öka kraftigt i januari. Julafton och Nyårsafton blir nog årets största smittspridar event.

Jag tror också det. Däremot så tror jag det är bara januari också vi kommer se ökade antal fall sen är det här skitet över.....Många med antikroppar+ ett par hundra tusen vaccinerade gör att vi kommer slippa dom värsta talen.

Januari kvar bara!

Om jag låter en vän sova på min sova ibland för att personen inte har någonstans att ta vägen och h*n inte betalar något för det kan det ändå räknas som olovlig andrahandsuthyrning ? Har inte tänkt på det men ja det kanske inte är så bra :S Det är oftast i upp till en vecka åt gången är mest därför jag frågar.

Om jag låter en vän sova på min sova ibland för att personen inte har någonstans att ta vägen och h*n inte betalar något för det kan det ändå räknas som olovlig andrahandsuthyrning ? Har inte tänkt på det men ja det kanske inte är så bra :S Det är oftast i upp till en vecka åt gången är mest därför jag frågar.

Det är ju ingen andrahandsuthyrning om du bor där själv.

Tips på hur man håller tre vuxna och en åttaåring mätta fram till 20 januari på en tusenlapp (ska räcka till toapapper med). Kan nog skrapa ihop tre middagar samt fyra-fem frukostar på det jag har hemma. Tyvärr är det ingen av oss som är särskilt förtjusta i vegetariskt. Och vi är alla kräsna på motsatt sätt. En vill inte ha stark mat, en vill ha stark mat, en är vansinnigt trött på pasta och korv (jag!) och en vill bara ha det. En gillar inte potatis, en gillar inte lök. Och vi åt för mycket ärtsoppa för ett tag sedan. Suck!
Åttaåringen har jullov och äter alltså inte på skolan på lunchen och mellis heller.

Jag brukar själv föreslå potatis, lök, morötter, ägg, mjölk, korv, köttfärs, tomatkross, linser, vitkål och att baka bröd när någon vill ha hjälp med att äta billigt. Med dessa ingredienser kommer man ju långt, särskilt om man har buljong och smaksättare hemma. Har nog lite ris, pasta och nudlar hemma med. Men jag undrar vad ni andra föreslår?

VAD ska man äta på nyårsafton??

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp