Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Om jag låter en vän sova på min sova ibland för att personen inte har någonstans att ta vägen och h*n inte betalar något för det kan det ändå räknas som olovlig andrahandsuthyrning ? Har inte tänkt på det men ja det kanske inte är så bra :S Det är oftast i upp till en vecka åt gången är mest därför jag frågar.
Nä, du bor där själv. Så ingen andrahandsuthyrning då. Däremot kan det vara inneboende som gäller. Vet inte exakt hur många nätter per månad det räknas på. Men ska du ta betalt varje gång kan det vara bra att kolla upp vad som är skäligt. Och har du flera personer som "hyr" in stannar över under längre perioder kan det räknas som en hotellverksamhet ( om du tar betalt) Även fast det är din privatbostad. Och då kan du få lov att betala moms på det.

Men om din kompis bara sover över som du beskriver så är det cool-lugnt! :)

Rekommenderar appen Karma. Det är många butiker som lägger upp mat som är nära utgångsdatum. Så kan man beställa och betala direkt i appen och hämta upp samma dag. Mycket kött och pålägg och mejeri. Så kan man också se i appen hur mycket man sparat in utifrån ordinarie pris. Många butiker kör ju mycket win mot swin eller vad det kallas Asbra att alltid kolla dessa ställen först i butikerna.

Rekommenderar appen Karma. Det är många butiker som lägger upp mat som är nära utgångsdatum. Så kan man beställa och betala direkt i appen och hämta upp samma dag. Mycket kött och pålägg och mejeri. Så kan man också se i appen hur mycket man sparat in utifrån ordinarie pris. Många butiker kör ju mycket win mot swin eller vad det kallas Asbra att alltid kolla dessa ställen först i butikerna.
Tack, jag känner redan till Karma, men bor fel till. Har bara en liten Ica i byn.

Någon annan än mig som känner det kryper i kroppen när man har massa pengar på sparkontot?

När man höll på med spel så var det alltid tomt. Eller när man hade massa lån hade man alltid något att försöka betala av.

Nu när pengarna bara samlas på hög blir jag nästan rastlös. Typ sugen att betala av studielånet, vilken är en rätt osmart jämfört att investera i några fonder. Men har fortfarande kvar tänket att det är så skönt att få bort ett lån.

Blir även sugen att spendera men hittar inte direkt något jag vill köpa.

Fick besked av CSN igår.
CSN rapporterar ju också till UC ( men det vet vi ju )
Och som allt annat så ligger CSN kvar i UC i 12 månader efter avslut.
Dom uppdaterar INTE direkt till UC när skulden är slutbetald.

Fick besked av CSN igår.
CSN rapporterar ju också till UC ( men det vet vi ju )
Och som allt annat så ligger CSN kvar i UC i 12 månader efter avslut.
Dom uppdaterar INTE direkt till UC när skulden är slutbetald.
Gäller det nytagna lån eller även allt gammalt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp