Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Hade jag träffat dig o symtomen du beskriver hade jag tagit prover o blododlingar och bett dig vänta på läkare för ev antibiotika behandling. Allmäntillståndet är viktigt och hur länge man varit dålig samt hälsohistoria.
Låter många träffa läkare som kanske kunde gått hem men är det banala saker och icke akuta skickar jag hem o ber dom söka vårdcentralen vi utebliven förbättring eller försämring.
Klart man ska få hjälp när man är sjuk.
Blodförgiftning kan bli mycket allvarligt och kräver akut behandling.
Är mycket noga i mina bedömningar och skulle aldrig skicka hem någon vid minsta tveksamhet.
Skickar jag hem är jag säker att det inte är allvarligt sen kan man ju aldrig veta med nån vad som händer ändå.
Hjärtat kan börja krångla blodpropp mm som kanske inte har med besöket att göra. Finns patienter som frågar är du säker på att jag inte dör inatt :eek: svårt för mig att svara på kan hända alla.
Det låter bra som patient och sjuk orkar man inte säg emot eller propsa på, tänker att ja som har vl rätt

Ja haha.
Men det värsta är ju dom som kommit in med ambulans o avviker innan dom träffat läkare. Orkar inte vänta dom borde få betala ambulansen själv.
Tror kostnaden ligger runt 5000kr att åka ambulans egentligen om vi inte hade skatten :eek:
Ett besök på jourmottagningen kostar 2000kr om man inte är listad i Sverige eller har EU kort eller andra förmåner och akuten är det 4000kr per besök :eek:
Att då söka för nageltrång blir dyrt :thinking:
Ja en avgift på 300 kr hade sållat bort obefogade turer tex de som inte har pengar till bussen, tror att de kommer före i kön osv osv. Sen kan ju de 300 kr betalas tillbaka om man läggs in el behandlas för tex frakturer osv.

Fan vad detta forumet får mig att må bra emellanåt.
Grattis bästa Lize. Må väl.

Hör av er om ni har vägarna förbi södern.

Det låter bra som patient och sjuk orkar man inte säg emot eller propsa på, tänker att ja som har vl rätt
Så är det man ska kunna vara sjuk
alltid viktigt att gå på patientens anamnes allmäntillstånd parametrar som blodtryck puls saturation andningsfrekvens o temp. Samt prover innan man kan skicka hem någon.

Dom tog inte så mycket som en temp, bara åk hem o vila , det är ett virus tur att ni är olika

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp