Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Sedan jag har kommit ur skuldfällan och kommit rejält på fötterna ekonomiskt igen, så har jag känt att jag kan vara mer öppen om mina tidigare ekonomiska problem. Sitter dock kanske inte på fikarasten på jobbet och breder ut mej om det ;) många kommentarer om att det kunde de aldrig ha gissat sej till, men också många personer i min bekantskapskrets har öppnat upp sej om sina egna ekonomiska problem. Ni ska veta att många till synes framgångsrika människor har stora problem om flera av dem också spel- och shoppingmissbruk. Jag försöker att med mina kunskaper hjälpa dem och jag brinner också för att hjälpa dem som saknar förmågan att ta tag i problemen själva, jobbar som volontär i frivilligorganisation och ni anar inte vad många som inte ens kan betala sina räkningar via internet, än mindre förstå sej på att söka skuldsanering. Ni alla som sitter här och kan hjälpa varandra och ge goda råd och pepp är stjärnor!

Nu ska Lize vila en liten stund och sedan blir det middag på franskt bistro med vin. Ha en fin lördag alla kämpar!
Vilken fin människa du är<3
Tror också många har mer problem än dom vill visa.
Det är fina villor med pool nya bilar och utlandsresor kryssningar till Jamaica Hawaii mm.
Folk lever i överflöd ser på Facebook instagram hur människor verkligen visar upp sina stylade lyxiga hem.
Vad ligger bakom allt om man vet att många av dom tjänar sämre än mig.
Nu har jag en bra lön men ändå.
Är det bara en fasad o stora lån bakom:thinking:

I morgon jobbar jag på akuten :)
Då träffar man mycket olika patienter
Dom hade lite kris med folk och det är ju en av mina gamla arbetsplatser ;)
Om jag får citera mig själv så var det en jäkla dag. Patienter öste in fattar inte att man söker för allt.
Den värsta var en som sökte med nageltrång en lördag :facejoy: herregud lite egenvård o hem naturligtvis.
Ett tips till alla! Prova egenvård först om det inte är bröstsmärtor eller svårt att andas förstås.
Finns mycket info på 1177.se och feber är inte farligt det är kroppens sätt att ta hand om infektioner om man inte blir jättedålig förstås. Vid feber o hosta drick mycket vätska hjälper både mot o bra vid feber. Och då menar jag vatten vätskeersättning;)

Om jag får citera mig själv så var det en jäkla dag. Patienter öste in fattar inte att man söker för allt.
Den värsta var en som sökte med nageltrång en lördag :facejoy: herregud lite egenvård o hem naturligtvis.
Ett tips till alla! Prova egenvård först om det inte är bröstsmärtor eller svårt att andas förstås.
Finns mycket info på 1177.se och feber är inte farligt det är kroppens sätt att ta hand om infektioner om man inte blir jättedålig förstås. Vid feber o hosta drick mycket vätska hjälper både mot o bra vid feber. Och då menar jag vatten vätskeersättning;)
Haha den känner man igen, nageltrång =ambulans.

Senast ändrad:
Får tre år sedan vlev jag inskjutsad till akuten, jag va skitkass i hög feber ont i hals och det ville ej ge med sig. Jag är inte den som söker akut i onödan eller för att jag inte har något annat för mig. Jag blev hemskickad för "egenvård", drick varmt, vila,. När vi kom hem så trillade jag ihop, min vän ringde ambulans. Streptokocker som spridit sig i blodet, blodförgiftning och mitt tillstånd var mycket allvarligt. Det finns säkert dom som söker för det de själva kan läka, men det kan bli livshotande att göra en felaktig bedömning som för min del. Jag om någon bör ju känna till min egen kropp och att /om något e helt åt skogen. Jag sökte för att jag kände att detta e något som ej är stämmer e bra, jag va skiträdd och skitsjuk,

Jag har hört att coronaviruset dör av alkohol, så jag har sen i mitten av februari sett till att inte ha för mycket blod i alkoholomloppet.

Haha den känner man igen, nageltrång =ambulans.
Ja haha.
Men det värsta är ju dom som kommit in med ambulans o avviker innan dom träffat läkare. Orkar inte vänta dom borde få betala ambulansen själv.
Tror kostnaden ligger runt 5000kr att åka ambulans egentligen om vi inte hade skatten :eek:
Ett besök på jourmottagningen kostar 2000kr om man inte är listad i Sverige eller har EU kort eller andra förmåner och akuten är det 4000kr per besök :eek:
Att då söka för nageltrång blir dyrt :thinking:

Får tre år sedan vlev jag inskjutsad till akuten, jag va skitkass i hög feber ont i hals och det ville ej ge med sig. Jag är inte den som söker akut i onödan eller för att jag inte har något annat för mig. Jag blev hemskickad för "egenvård", drick varmt, vila,. När vi kom hem så trillade jag ihop, min vän ringde ambulans. Streptokocker som spridit sig i blodet, blodförgiftning och mitt tillstånd var mycket allvarligt. Det finns säkert dom som söker för det de själva kan läka, men det kan bli livshotande att göra en felaktig bedömning som för min del. Jag om någon bör ju känna till min egen kropp och att /om något e helt åt skogen. Jag sökte för att jag kände att detta e något som ej är stämmer e bra, jag va skiträdd och skitsjuk,
Hade jag träffat dig o symtomen du beskriver hade jag tagit prover o blododlingar och bett dig vänta på läkare för ev antibiotika behandling. Allmäntillståndet är viktigt och hur länge man varit dålig samt hälsohistoria.
Låter många träffa läkare som kanske kunde gått hem men är det banala saker och icke akuta skickar jag hem o ber dom söka vårdcentralen vi utebliven förbättring eller försämring.
Klart man ska få hjälp när man är sjuk.
Blodförgiftning kan bli mycket allvarligt och kräver akut behandling.
Är mycket noga i mina bedömningar och skulle aldrig skicka hem någon vid minsta tveksamhet.
Skickar jag hem är jag säker att det inte är allvarligt sen kan man ju aldrig veta med nån vad som händer ändå.
Hjärtat kan börja krångla blodpropp mm som kanske inte har med besöket att göra. Finns patienter som frågar är du säker på att jag inte dör inatt :eek: svårt för mig att svara på kan hända alla.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp