Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

@Lize

Har kommit fram till något här nu. Jag ska dricka ett gott vin för varje kredit/lån jag avbetalar till fullo! Det ska bli min morot. Jag har en känsla utav att du är en expert på viner. Åtminstone om man jämför med mig och många andra. Jag är en som knappt kan märka skillnad på ett BagInBox för 150 spänn och ett lyxvin för flera tusen haha.

Men jag ska börja med detta. Så min fråga är om du har några tips på bra viner som jag kan handla på systembolaget?
Låter som en utmärkt idé :) Jag dricker enbart vitt naturvin, kan nästan inget om rödvin. Handlar heller inte längre på Systembolaget, då det finns väldigt få naturviner där och småskaliga producenter, så jag direktimporterar från Frankrike, har en låda om 16 flaskor på gång. Generellt sett kan man säga om vita viner att ju dyrare vin desto bättre, samma gäller inte för rött vin eller Champagne. En annan bra regel är att titta på hur mycket socker vinet innehåller, finns på hyllkantsetiketterna på Systembolaget, helst under 3 g/liter, men det kan variera på rödvin efter druva och framställningsmetod. Det finns ganska många rödviner som har förvånansvärt hög sockerhalt som faktiskt inte smakar socker, men det tillsätts för att vinet ska få fylligare karaktär. Ett annat tips är att faktiskt kolla upp om vingården, som visas på etiketten, finns i verkligheten, gäller många viner från Italien som är rent hittepå, även om det är tappat i tjusig flaska. Det bästa är att börja läsa på och se vilka smakpreferenser du föredrar. Lycka till med din nya hobby @Terry_

Tackar för svaret <3.

En fråga - Är det alltså så att ett vin är bättre ju mindre socker det innehåller?

Tackar för svaret <3.

En fråga - Är det alltså så att ett vin är bättre ju mindre socker det innehåller?

Om det är så, innebär det då att ju surare och jävligare det är desto finare? Har noll koll. De få gånger jag dricker något starkt blir det porter eller mörk lager:D

Ni med Samsung/Huawei
Ladda ner och installera denna :

Bilagor

• Screenshot_20190718_013651_com.android.vending.jpg
    Screenshot_20190718_013651_com.android.vending.jpg
    490.9 KB · Visningar: 11
Befinner mig på semester fram till söndag. Har några dagar kvar här och har inte ens pengar till att ta mig till flygplatsen på söndag. Jag bor hos släktingar så mat är det ingen större fara med. Vet inte om jag vill säga något till dem om det :/ F*n. Ville försöka lösa detta själv inte dra in andra i mina problem.

Befinner mig på semester fram till söndag. Har några dagar kvar här och har inte ens pengar till att ta mig till flygplatsen på söndag. Jag bor hos släktingar så mat är det ingen större fara med. Vet inte om jag vill säga något till dem om det :/ F*n. Ville försöka lösa detta själv inte dra in andra i mina problem.

Surt. :< Jo man skulle ha sparat mer kanske när man håller på att bli av med lån men det är lockande att betala så mycket man kan.

Snabb fråga, fanns det någon Bisnode betyg app? Har 70 000 brev från bisnode och creditsafe i kivra känns det som men tänkte minska det under kommande år och det hade varit kul att följa hur betyget/ff ligger nu och sen. Kunde väl googla men ringer minifinans..

Tackar för svaret <3.

Generellt sett ja, men det finns vissa viner som naturligt innehåller mer socker som viner gjorda med apassimentometoden (torkade druvor). Druvor som bl a Zinfandel och Primitivo har också naturligt högre sockerhalt. Däremot bör man dra öronen åt sej om ett vin gjort på Chardonnay innehåller för mycket socker, där ska halten vara under 3 g/liter. Champagne innehåller också mer socker, så dricker man bara äkta Champagne är det ingen fara ;) Problemet är att kunna skilja viner åt med att det är naturligt med högre sockerhalt eller om det är tillsatt.

Snabb fråga, fanns det någon Bisnode betyg app? Har 70 000 brev från bisnode och creditsafe i kivra känns det som men tänkte minska det under kommande år och det hade varit kul att följa hur betyget/ff ligger nu och sen. Kunde väl googla men ringer minifinans..

Ja. Du kan logga in på www.minupplysning.se

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp