Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

@Kimsan72 nu gör du väl Paddys men fan måste ge dig en bro stjärna i protokollet - Nog för att du "lajkar" mina inlägg här på forumet men fick precis på Facebook notifikationer om 10 lajkade inlägg på Facebook med hahaha. Så bra vi är på samma icke PK nivå politiskt.

puss babe - Vi måste ta en bier snart!!!

@Kimsan72 nu gör du väl Paddys men fan måste ge dig en bro stjärna i protokollet - Nog för att du "lajkar" mina inlägg här på forumet men fick precis på Facebook notifikationer om 10 lajkade inlägg på Facebook med hahaha. Så bra vi är på samma icke PK nivå politiskt.

puss babe - Vi måste ta en bier snart!!!

:D:D Japp sweetie, ja går igång på Dina inlägg hos Sydsvenskan... Alltid lika välskrivna inlägg ! Till skillnad mot många andra PK idioter... :mad:

Ps. Det är bara några dgr sedan Jonas Sjöstedt blockade mig på Twitter för att ja kommenterade hans inlägg - inte elakt, men kritiskt!! Ingen demokrati där inte.... :mad:

Hur mycket betalar Du i utmätning?!
Alla mina skulder ligger nu för utmätning och dagens saldo är 1.006.500kr !
När ja släppte i våras, så hade ja skulder till ett värde av ca 850tkr... :(

Såja mina vänner, i nystartad morgon rutin, så ”trampade” ja nu in på KF:s ”mina sidor” för att se mina skulder.

Igår var min skuldbörda 1.006.500kr - över natten har skuldbördan ökat till 1.007.235kr... :eek::mad::(
Hur ska detta sluta.... ?!?! :( Hujedamej.... :(

Senast ändrad:
Så även om man betalar 20.000 i månaden så ökar skulden, det är helt absurt.
Detta bör väl dock samtidigt förenkla en skuldsanering?
Tydligare argument behövs inte känns det som.

Nja, jag är långtifrån säker på det. Det är den sk. ”Skälighetsbedömningen” som väger tyngst & med tanke på hur mina skulder uppstod (konsumtion), vilket ej är till ens fördel sett ur just skälighetsbedömnings perspektivet, så kan det nog bli som så att man ”får stå sitt kast” och leva med utmätning till domedagen...

Sen vet ju inte jag hur mitt psyke ska mäkta med en utmätning på lönen i 10-15 år utan att helt ”tappa mitt förstånd”, men de e ju en helt annan diskussion... :(

Det är ju bara svaret på frågan om personen är kvalificerat insolvent som kommer där, inte skäligheten.

Skulle någon genom tex bedrägeri dragit på sig en god bit av de där skulderna så ligger man nog inte något vidare bra till för skuldsanering oavsett hur kvalificerat insolvent man är.

Det är ju bara svaret på frågan om personen är kvalificerat insolvent som kommer där, inte skäligheten.

Skulle någon genom tex bedrägeri dragit på sig en god bit av de där skulderna så ligger man nog inte något vidare bra till för skuldsanering oavsett hur kvalificerat insolvent man är.

Konsumtionsskulder ligger inte i samma division som bedrägerier eller annan brottslig verksamhet (typ skadeståndskrav, etc), men landar nog precis snäppet under... som sig bör måste ja väll tillägga... :(

Konsumtionsskulder ligger inte i samma division som bedrägerier eller annan brottslig verksamhet (typ skadeståndskrav, etc), men landar nog precis snäppet under... som sig bör måste ja väll tillägga... :(

Jag vet faktiskt inte hur man graderar, utöver att ekonomisk brottslighet inte ses så jättepositivt. Övriga brottskulder är också dåligt, men inte lika farligt. En gissning är att skulder pga sjukdom och eller skilsmässa och liknande är lättast att anse vara skäligt.

Jag vet faktiskt inte hur man graderar, utöver att ekonomisk brottslighet inte ses så jättepositivt. Övriga brottskulder är också dåligt, men inte lika farligt. En gissning är att skulder pga sjukdom och eller skilsmässa och liknande är lättast att anse vara skäligt.

Exakt! Lägg till arbetslöshet, så är det de tre vanligaste anledningarna till en beviljad skuldsanering. :)

Men om man nu ska "leva" på exakt 10.000 kronor fram till sin pension och ens skulder bara ökar och ökar och ökar - Varför ska folk ens jobba då? I det läget kan man ju likaväl få sjukpenning/förtidspension/något annat där man får 10.000 kronor efter allt.
Då behöver man åtminstone inte slita ut kroppen.
Att betala 20.000 i månaden på skulder som aldrig minskar är ju absurt. Jag hade nog tänkt både en och två gånger om det är värt det. Nu menar jag inte speciellt dig kimsan då du gillar ditt jobb men generellt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp