Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Det räcker att man bor i en exklusiv hyresfastighet för att det ska bli ramaskri när det sker och med all rätt.

Jag bodde själv så för ca 8 år sedan och det var faktiskt det kommunala bostadsföretaget som hade byggt ett exklusivt område. I min fastighet fanns det STORA lägenheter på mellan 140-160kvm oxå som hyresgästerna betalade ca 25-28tkr/mån. När dom väl blev tomma, så var dom ganska svåruthyrda… Vid ett tillfälle ville Socialen hyra en av dom och sätta en 6-barnsfamilj med 3 vuxna (mormor oxå) och alla hyresgästerna i området gick fullständigt ”bananas” ! Med all rätt… där betalade ALLA dyrt för sina lägenheter… Det kommunala bostadsbolaget backade ur den uthyrningen till Socialen.
Här backar dom inte alls.
Det byggdes hus längs en nybyggd gata med lägenheter med hög standard och sånt. Där var det initialt mycket pensionärer som sålde villorna och flyttade in. Soc fick tag i ett par lägenheter som man hyrde ut till utsatta knarklangare respektive stor barnfamilj. Det blev sån röra där med polis som dök upp flera gånger i veckan, dörrar bröts upp flera gånger både till knarklangarbostaden och till gemensamma utrymmen, och den stora barnfamiljen belamrade hela sitt trapphus med grejjer..

Rika pensionärer var inte så intresserade av sällskapet och sökte sig vidare, sociala blev jätteglada att dom då kunde hyra ännu fler bostäder åt stackars utsatta knarklangare och missbrukare. På ett par år gick det från finaste gatstumpen i staden till knarkgatan.
Varit in i flera lägenheter pga avhysningar och i samverkan med polis och de flesta lägenheter är otroligt slitna för att inte vara mer än kanske 7-8 år gamla.

Hej,
Kommer få löneutmätning snart och har lite frågor. Har en hyra på 11k, sen betalar jag för vatten. Min hyra kan gå upp ca 1500kr mer med vatten. Kan jag lägga till det i min hyreskostnad sedan när jag ska rapportera in
mina inkomster och utgifter?
Ja det borde inte vara några problem:)

Kanske kommer gated community att bli vanligare framöver, vad jag vet finns det bara några enstaka i Sverige, Limhamn var väl först med att bygga ett. Det är inte helt oproblematiskt med sådana samhällen så jag förstår att Sverige tar det försiktigt.

Kanske kommer gated community att bli vanligare framöver, vad jag vet finns det bara några enstaka i Sverige, Limhamn var väl först med att bygga ett. Det är inte helt oproblematiskt med sådana samhällen så jag förstår att Sverige tar det försiktigt.
Det är inte Sverige som bygger sådana, i så fall är det medborgarna i ex. Djursholm som bestämmer att nu är det dags för grindar och då uppför det.

Det är inte Sverige som bygger sådana, i så fall är det medborgarna i ex. Djursholm som bestämmer att nu är det dags för grindar och då uppför det.
Lagarna stiftas i Sverige. Och när jag skrev att man här tar det försiktigt menar jag att det inte har varit rusning efter att bygga Gated community men det blir nog fler i framtiden skulle jag tro.

Senast ändrad:
Hej,
Kommer få löneutmätning snart och har lite frågor. Har en hyra på 11k, sen betalar jag för vatten. Min hyra kan gå upp ca 1500kr mer med vatten. Kan jag lägga till det i min hyreskostnad sedan när jag ska rapportera in
mina inkomster och utgifter?
Ja, räkna ut ett snitt på vad det blir i månaden och uppge det.

Har aldrig hört eller sett att det finns på Limhamn. Dock finns det i ett annat ställe i Malmö.
I Staffanstorp utanför Malmö ska det byggas i.

Det äckligaste av allt är att de som har röstat fram landets förfall till stor del är de som har råd med gated communities eller kan fly till Spanien med familjen.

De borde tvingas att bo i värsta orten som finns i Sverige, dessa förbannade äckliga hycklare till vidriga människor som man mest önskar cancer dagligen åt.

Avskyr rika människor, inte för att de har pengar. Struntar fullständigt i det. Utan för deras äckliga hyckleri som verkar vara standard hos 8 av 10 människor med stor rikedom.

Det äckligaste av allt är att de som har röstat fram landets förfall till stor del är de som har råd med gated communities eller kan fly till Spanien med familjen.

De borde tvingas att bo i värsta orten som finns i Sverige, dessa förbannade äckliga hycklare till vidriga människor som man mest önskar cancer dagligen åt.

Avskyr rika människor, inte för att de har pengar. Struntar fullständigt i det. Utan för deras äckliga hyckleri som verkar vara standard hos 8 av 10 människor med stor rikedom.
Du borde gå på samtal, inte nyttigt att ha så mycket hat att man önskar andra människor cancer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp