Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

När jag är miljonär kommer jag också att vara för marknadshyror och höga handpenningar. Förstår ju varför folk inte vill ha slödder som mig till grannar.

Det äckligaste av allt är att de som har röstat fram landets förfall till stor del är de som har råd med gated communities eller kan fly till Spanien med familjen.

De borde tvingas att bo i värsta orten som finns i Sverige, dessa förbannade äckliga hycklare till vidriga människor som man mest önskar cancer dagligen åt.

Avskyr rika människor, inte för att de har pengar. Struntar fullständigt i det. Utan för deras äckliga hyckleri som verkar vara standard hos 8 av 10 människor med stor rikedom.
Låter mest som du är avundsjuk

En fråga till er experter, @Ny2018 @Lasseman

Förhoppningsvis får jag igenom min skuldsanering. Jag har (på sikt) blivit erbjuden en annan tjänst, dvs, de har talat om att en sådan tjänst kommer att tillsättas och de vill gärna att jag söker den.

Jag har idag 36.000kr brytto och denna tjänst ligger på 50.000kr brutto.

idag betalar jag 0kr på min betalplan i 3 år för att sedan betala 7150kr resterande 2 år.

Jag har tot 1,6msek i skulder..

Skulle den nya tjänsten (om typ 4-5 månader) trots omprövning kunna göra att jag förlorar min sanering? Jag menar, oavsett så är det ju minst 25år+ med ränta oavsett om jag kan betala lite extra…

skulle det kunna sätta käppar i hjulet får jag givet avböjda, vilket skulle vara tråkigt.

Om du själv omprövar så kan du inte bli av med saneringen.

Förhoppningsvis får jag igenom min skuldsanering. Jag har (på sikt) blivit erbjuden en annan tjänst, dvs, de har talat om att en sådan tjänst kommer att tillsättas och de vill gärna att jag söker den.

idag betalar jag 0kr på min betalplan i 3 år för att sedan betala 7150kr resterande 2 år.

Skulle den nya tjänsten (om typ 4-5 månader) trots omprövning kunna göra att jag förlorar min sanering? Jag menar, oavsett så är det ju minst 25år+ med ränta oavsett om jag kan betala lite extra…

skulle det kunna sätta käppar i hjulet får jag givet avböjda, vilket skulle vara tråkigt.
Skulden storlek saknar betydelse.
Det kan bli en betalplan hela tiden. Du kan inte tappa skuldsanering på egen omprövning

Det har jag svårt att tro att du gör om du omprövar direkt när du signerat papper på din nya tjänst.
Varför 0-plan, du har ju en hyfsad lön ?

Ja, jag är ju sedan tidigare väl bekant med medias märkliga formuleringar och att även fara med direkta osanningar. Här har vi ytterligare en.
Området Victoria Park ligger i ytkanten på Limhamn, men någon ”gated community” är det sannerligen inte.
Kanske var det tanken initialt. Det vågar jag inte spekulera i.

Tycker gates är ganska rimligt att sätta upp om man är rik. Dels har man kanske dyra saker och bilar på gården som man vill skydda från rånare. Sen kanske man inte vill ha massa insyn från folk om det står en rolls royce på gården eller ha folk bakom fönstet.. Sen är vissa kändisar och inte vill bli störd av media.

Ponera att du är bianco ingross som säljer caia för ett par miljarder. Du väljer att unna dig allt mycket för pengarna. Helt plötsligt har du poolar, bilar, dyra saker nära fönstret, hat från vissa människor, du vill vara säker att ha säkerhet så att försäkringar gäller, du vill ha privacy utan någon journalist som kommer och snokar vad du och familjen sysslar med etc. Jag hade då 100% satt upp grindar. Obehagligt att ha random folk på gården man inte känner och sen vet man att folk inte kan skilja på mitt och ditt.

Ja visst är det en statussymbol som sticker i ögonen på folk. Men det har faktiskt en del praktiska funktioner som är viktiga i vissa fall. Folk kommer traska in an nyfikenhet på gården annars som att det vore ett museum och tjuvar skulle gå in för att planera.

Tycker gates är ganska rimligt att sätta upp om man är rik. Dels har man kanske dyra saker och bilar på gården som man vill skydda från rånare. Sen kanske man inte vill ha massa insyn från folk om det står en rolls royce på gården eller ha folk bakom fönstet.. Sen är vissa kändisar och inte vill bli störd av media.

Ponera att du är bianco ingross som säljer caia för ett par miljarder. Du väljer att unna dig allt mycket för pengarna. Helt plötsligt har du poolar, bilar, dyra saker nära fönstret, hat från vissa människor, du vill vara säker att ha säkerhet så att försäkringar gäller, du vill ha privacy utan någon journalist som kommer och snokar vad du och familjen sysslar med etc. Jag hade då 100% satt upp grindar. Obehagligt att ha random folk på gården man inte känner och sen vet man att folk inte kan skilja på mitt och ditt.

Ja visst är det en statussymbol som sticker i ögonen på folk. Men det har faktiskt en del praktiska funktioner som är viktiga i vissa fall. Folk kommer traska in an nyfikenhet på gården annars som att det vore ett museum och tjuvar skulle gå in för att planera.

japp! Håller helt med.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp