Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Den åsikten får han väl ha. Den är inte superovanlig ändå.
Han på ena sidan av spannet där, merparten på detta forum längst ut på andra sidan av åsiktsspannet i den frågan, dvs alla borde få skuldsanering, de som lånat ut är skurkar och banditer som har en affärsidé som går ut på att tjäna pengar på lån, dom ska skylla sig själv, för banker är onda. (Förutom när dom är "lätta" och lånar ut vid tveksamma förutsättningar)

Snacka om att du drar alla på detta forum över samma kam :(

Han har rätt att ha sin åsikt, vi har rätt att ha vår åsikt.

Ett av hans förslag var att staten ska stå för avskrivningarna...

Självklart får även idioter ha åsikter om saker och ting.

Och jag tror att majoriteten på forumet verkligen inte tycker så som du skriver. En skuldsanering ska endast beviljas när det ser nattsvart ut.

Det är inga problem att det existerar banker som inte utnyttjar människors trångmål, utan beviljar lån enligt god "kreditgivningssed". Problemet är de som beviljar lån med ockerräntor till höger och vänster.
Det beror på vad man lägger in i begreppet nattsvart det.

Japp
Det går att få 2 skatteskulder som är exakt lika gamla också, då vet jag inte vilken den tar först, men det saknar ju egentligen betydelse, det preskriberas samtidigt

För att få 2 samtidigt behöver man ha ganska stora skatteskulder, och i flera omgångar. Först ska en restföras, sedan kommer skattekontoräntan restföras som en egen skuld, och då kan man om man fortfarande inte fått ordning på deklarationerna få in nästa månads skatteskuld samdigt.

Ganska vanligt på företag
Hur stor skatteskuld ska företaget ha för att SKV ska kunna begära konkurs?

Jag tycker Lassemans kunskap verkligen är guld värd på ett forum som detta men sen samtidigt tycker jag det ganska ofta framstår som att alla här förutom honom är idioter som ska skylla sig själva för att dom satt sig i klistret. Myndigheter (i synnerhet hans egna) har alltid rätt och är felfria. Denna åsikten får man naturligtvis ha det är hans fulla rätt men jag får det inte gå ihop med faktumet att han spenderat den enorma mängden tid han gjort i närmare tio år.

Ibland kan det ju inte skada att ha lite ödmjukhet även om man tycker frågan är dum. Jag är ganska säker på att en bilmekaniker exemplevis inte dumförklarar honom när han kommer med en lampa som lyser och som han inte har koll på.

Alla är experter på sitt område här och allas kunskap är mycket värd.

Jag tycker t.e.x. A27 & LånaUtanPapper känns som doktorer på vissa frågor här som rör krediter, UC-Betyg jämkning och dylikt men det är en helt annan "ton" när dom svarar på dessa frågor av folk med mindre koll än när t.e.x. Lasseman svarar någon som har en enligt honom dum fråga. Sen kan jag förstå att han tycker han svarat på det förr men då är det ibland kanske bättre att skippa svara än att göra det med en nedvärderande och förödmjukande ton.

Nån som har ett bra tips (förutom panta) på att få ihop 30-40 spänn på några timmar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp