Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ett experiment som bankerna står bakom isåfall. Medan folk går omkull tjänar dom miljarder på alla räntehöjningar. Först lånar man ut till vilka som helst under en period, sedan höjer man räntorna och låser folk med skyhöga utgifter. Och fungerar inte taktiken låter man staten hoppa in och rädda verksamheten. Vilken helgardering va!
Jag tycker ändå det kan vara bra att staten kliver in.
Det blev ganska rörigt när kaupting och carnegie tackade för sig 2008 och det var ganska små banker.
Jag tror ganska få vill vara med om den fullständiga genomklappning som en kl hos någon av storbankerna, kanske framförallt Swedbank, har för mig de har flest kunder, eller SEB som jag inbillat mig att flest större företag har, plockar ner skylten..

Jag tycker ändå det kan vara bra att staten kliver in.
Det blev ganska rörigt när kaupting och carnegie tackade för sig 2008 och det var ganska små banker.
Jag tror ganska få vill vara med om den fullständiga genomklappning som en kl hos någon av storbankerna, kanske framförallt Swedbank, har för mig de har flest kunder, eller SEB som jag inbillat mig att flest större företag har, plockar ner skylten..
Självklart! Men! Borde inte dessa banker betala tillbaka pengarna när vinsterna ser ut som de gör idag? Det är trots allt skattepengar det handlar om. Istället tittar vi på medan våra politiker beslutar och gynnar företag, för att sedan efter karriären på Rosenbad ingå i styrelserna i företagen man gynnat.

Som Terry beskrev det igår, i en annan tråd. Sverige har blivit en bananrepublik. Korruption har funnits i alla tider, men nu försöker man inte ens dölja det.

2005 träffade jag en kille som jag blev superkär i. Han hade en väldigt manipulativ mamma som det alltid hände en massa skit runt. Jag var 17 och tyckte och tänkte inte så myclet utan hängde bara med i svängarna.
2008 satt jag med inkasso.
2010 Kronofogden. Jag hade som tur var inte låtit mig dras ner till den TOTALA botten, men jag levde tyvärr precis som hon ville att jag skulle göra; på socialbidrag.
2010 fick jag mitt första jobb. Då blev hon svartsjuk. Ringde mig hela nätterna och fick mig att hålla mig vaken längre än jag borde. Jag hade ännu inte lärt mig dra gränser.
Slutade med att jag somnade på jobbet och fick sparken. Anställd, somnade på jobbet, sparken inom 30 dagar.
Jag kunde inte ens betala av kronofogdenskulderna hon hade satt mig i.
Som tur var så var det mesta csn (räntefritt) och enbart 41.000 kronor.

2013 - Jag hade levt i en karusell med denna familj och tillslut mådde jag så dåligt psykiskt att jag bad de bokstavligen dra åt fanders. Bytte stad, umgänge, telefon och email.
Kvinnan fortsatte jaga mig i många år efter detta.

2014 - Jag fick en lärlingsplats som fastighetsskötare. Nu jävlar, började jag slänga in varenda krona jag hade på skulderna. Ett år tog det så var de borta. Jag var fri.

2016 - Jag började jobba inom hemtjänsten. Helt plötsligt hade jag 7 tusen över var månad. Tyvärr satsade jag på ”fel häst” och köpte guld för allt.

2020-
Hände inget mer än att jag fick sälja av allt guldet pö om pö när jag fick barn. Det var ju mitt sparande.
Det var runt 100.000 kronor.

2022 - flyttade neråt i landet. Inget jobb. Ingen föräldrapenning. Nu har jag lärt mig den hårda vägen att jag måste ha cashflow.

2023 - Jag har påbörjat resan mot mitt cashflow.
Jag har, trots att jag vet att det är egot som talar, bestämt mig för att bli rik. Och jag vet PRECIS hur jag ska göra för att bli det.
Jag har börjat ett nytt jobb. Ett jobb på 50% inom hotellstäd.
Grunden är en bra uc. Spara för att kunna starta företag.
Även fast jag inte tjänar bra, och inte kommer kunna mer än försörja mig på städjobbet vet jag hur jag ska starta företaget. Jag vet även vad som säljer. Jag vet hur jag ska ta mig från litet företag till större företag och sen vidare till investerare för ekonomisk frihet.

Jag har börjat skriva en blogg. Tre inlägg än så länge, får se när och om jag lanserar den.
Kan vara inspirerande för andra att läsa och lära sig hur man gör.
Med hjälp av chat-gpt har jag även börjat sätta ihop en stor guide för att folk lätt ska kunna hitta ”starta eget”-info och sen hur man tar sig vidare och skapar ett större imperium.

Jag läser mycket negativt i detta forum och som ni ser är ni inte ensamma. Jag har daterat upp mitt ekonomiska liv för att visa folk att LIVET SVÄNGER.
Det går upp och ner, men när vi är på botten ska vi veta att det KOMMER bli bra igen, även fast det inte känns så i stunden.

Kärlek till er alla ❤️

Precis, att vara bank är bästa affärsidén!
Du skapar pengar genom några tryck på datorn och tjänar garanterat ett antal procent på dem. Så ju dyrare bostäder blir, ju mer tjänar du. Ju högre räntan blir, ju mer tjänar du.
Ju... desto

Ju....st saying

Edward Blom yttrar sig om skuldsanering på Twitter. Han kommer då och då med idiotiska utspel, men det här tog nog priset. Jävla nöt!

Edward Blom yttrar sig om skuldsanering på Twitter. Han kommer då och då med idiotiska utspel, men det här tog nog priset. Jävla nöt!
Var tvungen att gå in och läsa hans inlägg. Följer han inte och jag förstår varför efter att ha läst hans inlägg… :(
Skönt dock att de flesta kommentarer inte var till hans fördel… :)

Var tvungen att gå in och läsa hans inlägg. Följer han inte och jag förstår varför efter att ha läst hans inlägg… :(
Skönt dock att de flesta kommentarer inte var till hans fördel… :)

Samma här. Vilken stolle!!
Han tänker inte hela vägen - inser inte att den som lånar ut pengar/jobbar på kredit också har ett ansvar.

Den åsikten får han väl ha. Den är inte superovanlig ändå.
Han på ena sidan av spannet där, merparten på detta forum längst ut på andra sidan av åsiktsspannet i den frågan, dvs alla borde få skuldsanering, de som lånat ut är skurkar och banditer som har en affärsidé som går ut på att tjäna pengar på lån, dom ska skylla sig själv, för banker är onda. (Förutom när dom är "lätta" och lånar ut vid tveksamma förutsättningar)

Den åsikten får han väl ha. Den är inte superovanlig ändå.
Han på ena sidan av spannet där, merparten på detta forum längst ut på andra sidan av åsiktsspannet i den frågan, dvs alla borde få skuldsanering, de som lånat ut är skurkar och banditer som har en affärsidé som går ut på att tjäna pengar på lån, dom ska skylla sig själv, för banker är onda. (Förutom när dom är "lätta" och lånar ut vid tveksamma förutsättningar)

Ett av hans förslag var att staten ska stå för avskrivningarna...

Självklart får även idioter ha åsikter om saker och ting.

Och jag tror att majoriteten på forumet verkligen inte tycker så som du skriver. En skuldsanering ska endast beviljas när det ser nattsvart ut.

Det är inga problem att det existerar banker som inte utnyttjar människors trångmål, utan beviljar lån enligt god "kreditgivningssed". Problemet är de som beviljar lån med ockerräntor till höger och vänster.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp