Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lite nyfiken på hur Försäkringskassan, jag tog fel på en vecka när jag var föräldrarledig en gång. Jag fick därmed betala tillbaka (men fick tillbaka dagarna, jag var berättigad dagar men inte på just den veckan som jag tog). Då ringde FK mig och la bara upp en avbetalningsplan med hjälp utav barnbidraget, dom drar alltså barnbidraget och skulden betalas. Hur kommer dom fram till vem som ska skickas direkt till KFM kontra vem som ska få en avbetalningsplan?

Dom godtar väl en betalplan på max ett år tror jag.

Dom godtar väl en betalplan på max ett år tror jag.

Det kanske är skillnad om man fuskat eller bara gjort fel, min betalningsplan var längre än ett år ifrån början.
Men jag hade bara tagit föräldrardagar jag hade rätt till men hade tagit ut dom vid fel tillfällen så fick tillbaka alla dagarna igen mot att mitt barnbidrag kvittas med "dom gamla" dagarna.

Säkert skillnad om man har något att kvitta emot eller inte.

Säkert skillnad om man har något att kvitta emot eller inte.
Jag frågade en på fks inkasso för någon månad sedan i samband med annat ärende och fattade svaret som att det inte var så..

Det kanske är skillnad om man fuskat eller bara gjort fel, min betalningsplan var längre än ett år ifrån början.
Men jag hade bara tagit föräldrardagar jag hade rätt till men hade tagit ut dom vid fel tillfällen så fick tillbaka alla dagarna igen mot att mitt barnbidrag kvittas med "dom gamla" dagarna.
Då har du nog återkrav beslutat innan nya lagstiftningen sparkade igång i höstas.

På lite längre sikt behöver man nog mindre folk på fk inkasso om allt börjar ramla över automatiskt till kfm.
Är tuffa villkor för de man läser om, typ växjöbo ska betala tillbaka 1 mille till fk, borde bli kring 100 k i månaden i avbetalningsplan det.

Då har du nog återkrav beslutat innan nya lagstiftningen sparkade igång i höstas.

Det har det förvisso men enligt nya lagkravet om en person har 150.000 i skuld till FK och säger jag betalar 10.000 i månaden i 15 månader är det OK då får man blankt nej på det och skickas till Kronofogden istället?

Fick precis beskedet att jag måste avliva min hund på fredag. Haft honom i över 10 år, sedan han var en valp.

Kommer aldrig någonsin igen skaffa ett djur. Fy fan känns som att min förälder dött. Kan inte förklara hur ledsen jag är :(

Det är första hunden jag haft :( Men vill inte att han ska lida heller.

Fick precis beskedet att jag måste avliva min hund på fredag. Haft honom i över 10 år, sedan han var en valp.

Kommer aldrig någonsin igen skaffa ett djur. Fy fan känns som att min förälder dött. Kan inte förklara hur ledsen jag är :(

Det är första hunden jag haft :( Men vill inte att han ska lida heller.
Det är fruktansvärt ! Själv varit med om det ! Man älskar sina djur så otroligt mycket!

Det har det förvisso men enligt nya lagkravet om en person har 150.000 i skuld till FK och säger jag betalar 10.000 i månaden i 15 månader är det OK då får man blankt nej på det och skickas till Kronofogden istället?
Jag har förstått det så
Möjligen kan man få på 10000 i månaden i 12 månader, slutfaktura på resten, annars kfm, men det vet jag inte

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp