Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

på Visa och Mastercards hemsida kan du se aktuell växlingskurs med kort, jämför den kursen mot vad manken/växlingskontoret anger

det är dyrt att växla i Sverige, usel växelkurs. bäst brukar vara att ta ut på plats men då helst med ett kort utan valutaväxlingsavgift/påslag.
Jag märkte att när jag tog ut pengar i bankomaten tillkom det avgift men inte om jag betalade med kortet i t ex mataffären eller andra affärer. Så då struntade jag att ta ut och betalade med kortet istället, där det gick.

Sist struntade jag i att växla och handlade med kortet i det andra landet i deras valuta. Skilde väl någon procent men eftersom jag inte skulle handla för flera miljoner så var det värt det mot att stå och vänta i någon forexkö.
Du har en poäng där. Tid är pengar.

Kolla upp valutakursen dit du ska och jämför med den här hemma. Brukar sällan löna sig att växla utomlands.
om man ska växla utomlands då måste man även där välja var man gör det med omsorg.
aldrig på flygplatsen eller hos någon annan turistfälla, gärna någonstanns där lokalbefolkningen växlar, i Thailandtill exempel växlar jag alltid hos Superrich som har absolut bäst kurs.
men om man inte i förväg vet något riktigt bra ställe så skulle jag absolut bara ta ut i bankomat, finns ju på alla flygplatser. helst väljer man att det egna kortet/banken tar hand om valutaväxling så stt inte den lokala banken kan ta ut något påslag

om man ska växla utomlands då måste man även där välja var man gör det med omsorg.
aldrig på flygplatsen eller hos någon annan turistfälla, gärna någonstanns där lokalbefolkningen växlar, i Thailandtill exempel växlar jag alltid hos Superrich som har absolut bäst kurs.
men om man inte i förväg vet något riktigt bra ställe så skulle jag absolut bara ta ut i bankomat, finns ju på alla flygplatser. helst väljer man att det egna kortet/banken tar hand om valutaväxling så stt inte den lokala banken kan ta ut något påslag
Ok ja jag menade ta ut i bankomat, inte växla.

Ok ja jag menade ta ut i bankomat, inte växla.
ok, ja jag hade personalrabatt hos Xchange tidigare genom jobbet, trots bättre växlingskurs än listkursen så var dom pengarna resans absolut dyraste pengar. första och sista gången som jag har växlat i Sverige

ok, ja jag hade personalrabatt hos Xchange tidigare genom jobbet, trots bättre växlingskurs än listkursen så var dom pengarna resans absolut dyraste pengar. första och sista gången som jag har växlat i Sverige
Jag är urdålig på att kolla upp sånt så jag har alltid alltid alltid växlat i Sverige innan resa. Så nu var det första gången jag reste utan att växla innan och det var egentligen för att jag inte hann. Men i fortsättningen kommer jag inte växla innan, vi reser ändå bara inom Europa.

Lyxfällan i kväll, en som haft skuldsanering men verkar köpt massa strunt på avbetalning och är nu i kris igen. 32000 för en dammsugare

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp