Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ok men det som är skumt är att den som skrev till mig har bett om hjälp (handlar inte om att låna pengar) och jag kan inte svara eftersom det inte går att svara.
Men jag får kontakta personen med ett nytt pm och höra. Men skriver man ett sånt pm som jag fått så tror jag inte man sen stänger konversationen men då vet jag i alla fall att ingen annan kan stänga för nya svar.
Kolla om det går svara på pm jag skickade nu, kryssade i att det inte skulle gå att svara

Kolla om det går svara på pm jag skickade nu, kryssade i att det inte skulle gå att svara
tack :) Nej det gick inte att svara. Men jag skickade ett helt nytt pm till personen i fråga så nu är problemet löst. Nånting hade hänt oavsiktligt.

Nån som har koll, har hört att det är mer fördelaktigt att inför resor utomlands inte växla valuta i Sverige utan ta ut pengar på plats?
Jag har alltid växlat hemma (förutom nu när jag var i Grekland) och är dålig på att jämföra och se om det är lönt eller inte?

Nån som har koll, har hört att det är mer fördelaktigt att inför resor utomlands inte växla valuta i Sverige utan ta ut pengar på plats?
Jag har alltid växlat hemma (förutom nu när jag var i Grekland) och är dålig på att jämföra och se om det är lönt eller inte?
Kolla upp valutakursen dit du ska och jämför med den här hemma. Brukar sällan löna sig att växla utomlands.

det är dyrt att växla i Sverige, usel växelkurs. bäst brukar vara att ta ut på plats men då helst med ett kort utan valutaväxlingsavgift/påslag.

Sist struntade jag i att växla och handlade med kortet i det andra landet i deras valuta. Skilde väl någon procent men eftersom jag inte skulle handla för flera miljoner så var det värt det mot att stå och vänta i någon forexkö.

på Visa och Mastercards hemsida kan du se aktuell växlingskurs med kort, jämför den kursen mot vad manken/växlingskontoret anger

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp