Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Så hur tror ni det blir nu när Ingves gått ut och börjar kräva slopat ränteavdrag?

Känns som det skulle slå hårt om så är fallet.
För min egen del hade jag gått ifrån att ha en dräglig tillvaro där skulderna trots allt minskar, till att inte gå runt längre.
Om det nu skulle bli av är det bara att hoppas det tar ordentlig tid för dem att implementera så man hinner få det bättre…
Det hade blivit kämpigare, helt klart. Ligger på ca 80-100 000 kr i räntor per år.

Jag har Mud and Snow däck (vinterdäck) får jag köra året om med dessa?

Av vilken anledning?

Tas det bort så kommer det inte längre rapporteras in utgiftsräntor, det rapporteras pga behövs för beskattningen.

Slutar räntorna rapporteras blir underskotten mindre, folk kan låna mer och alla blir glada en stund. Fast efter ett tag börjar man fråga om vilka inkassobolag som är snälla...

Tas det bort så kommer det inte längre rapporteras in utgiftsräntor, det rapporteras pga behövs för beskattningen.

Slutar räntorna rapporteras blir underskotten mindre, folk kan låna mer och alla blir glada en stund. Fast efter ett tag börjar man fråga om vilka inkassobolag som är snälla...
Aha du tänker så, ok! Lånen blir ju dyrare om man tar bort avdraget så det är därför jag inte riktigt förstod varför folk här skulle vilja att avdragen försvann.

Så hur tror ni det blir nu när Ingves gått ut och börjar kräva slopat ränteavdrag?

Känns som det skulle slå hårt om så är fallet.
För min egen del hade jag gått ifrån att ha en dräglig tillvaro där skulderna trots allt minskar, till att inte gå runt längre.
Om det nu skulle bli av är det bara att hoppas det tar ordentlig tid för dem att implementera så man hinner få det bättre…
Då får de givetvis ta bort beskattning av inkomst av kapital i samma veva. De två baseras ju på samma tänk.

Aha du tänker så, ok! Lånen blir ju dyrare om man tar bort avdraget så det är därför jag inte riktigt förstod varför folk här skulle vilja att avdragen försvann.

Är ju inte alltid logiska resonemang som förs

Inte varit aktiv så mycket på ett tag, trots att vi blitt med sommarstuga så har ändå humöret dippat lite.
Inga skulder kvar, endast ett lån på Coop om totalt 324.000kr.
Vi får över 25.000kr kvar efter räkningar är betalda nu under min föräldrarledighet. Vi har kommit igång med ett bra buffertsparande, samt sparande till semester, årliga utgifter som skatt på bilar, besiktningar m.m.
Det egna pensionssparandet är igång.
Ändå känns allt värdelöst, man har lixom vart i någon slags bubbla under hela skuldperioden och jag har på någe vis svårt att släppa den, att de är borta och vi är fria.
Det känns hela tiden som det är något jag glömt, att de saknas någonting. Även om det är så sjukt skönt att slippa betala massa jävla ockerräntor och dyra lån / krediter, så har de ändå vart våran vardag i över 5 år och de känns på något vis konstigt att lämna den vardagen till en annan, betydligt bättre vardag. Men jag antar att de repar sig, och att man snart kommer glädjas åt allt man kan göra som man inte kunnat.
Hur har ni andra känt när ni blitt skuldfria? Känner ni igen er i de jag beskriver ? <3<3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp