Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Delgiven

Jag förstår. Se till att vara snabb med köpen bara så du inte har mer på kontot än förbehållsbeloppet. KFM kan ju göra utmätning av bankkonton och annat. Jag hoppas också på Oktoberlönen, behöver den verkligen efter att sjukdom ätit upp mycket av septemberlönen.
Du är delgiven och ditt datum för att agera har gått ut ? Tänkte var i processen du är ? Som sagt mina 10 dagar gick ju ut idag . Så nu är det upp till kronofogden hur snabba dom är .!

Så här står det på deras hemsida
Tolkar jag det rätt som att det kan ta upp till 6 månader då innan löneutmätningen kommer igång ?

Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska betala), tills vi fattar ett beslut (utslag)​

3Månader
Betalningsföreläggande och vanlig handräckning |Senast uppdaterad: 3 oktober 2023

Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska göra något) tills vi fattar ett beslut (utslag)​

3Månader
Betalningsföreläggande och vanlig handräckning |Senast uppdaterad: 3 oktober 2023

Så här står det på deras hemsida
Tolkar jag det rätt som att det kan ta upp till 6 månader då innan löneutmätningen kommer igång ?

Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska betala), tills vi fattar ett beslut (utslag)​

3Månader

Från att vi skickar brev med information om kravet (att någon ska göra något) tills vi fattar ett beslut (utslag)​

3Månader
Haha jag orkar gav inte mer . Det blir vad fan det blir och när det blir . Lägger mig i sängen och fortsätter stirra i taket .

I oktober är högst osannolikt då det är 2 steg kvar som normalt tar 14 dagar vardera. Men i övrigt har du nog rätt. Tror man får ta det för vad det blir. Hela den här biten att inte veta ska bli ganska skön att slippa. Undrar vad jag ska göra av all min tid sen när man inte behöver läsa på, räkna ut, fråga om råd, fundera osv, haha!

I oktober är högst osannolikt då det är 2 steg kvar som normalt tar 14 dagar vardera. Men i övrigt har du nog rätt. Tror man får ta det för vad det blir. Hela den här biten att inte veta ska bli ganska skön att slippa. Undrar vad jag ska göra av all min tid sen när man inte behöver läsa på, räkna ut, fråga om råd, fundera osv,
Ja det ska bli så skönt . Dom tar det dom ska ha sen har man kvar sitt . Inget kan dyka upp eller nåt annat kan dras mitt i allt .

Ja det ska bli så skönt . Dom tar det dom ska ha sen har man kvar sitt . Inget kan dyka upp eller nåt annat kan dras mitt i allt .
Var är du i processen?
tänkte när gick ditt datum ut om du förstår vad jag menar ? Till vilket datum skulle du agerat?
mitt går ju ut idag . Alltså tills när jag ska betala eller överklaga.

I oktober är högst osannolikt då det är 2 steg kvar som normalt tar 14 dagar vardera. Men i övrigt har du nog rätt. Tror man får ta det för vad det blir. Hela den här biten att inte veta ska bli ganska skön att slippa. Undrar vad jag ska göra av all min tid sen när man inte behöver läsa på, räkna ut, fråga om råd, fundera osv, haha!
Var är du i processen?
tänkte när gick ditt datum ut om du förstår vad jag menar ? Till vilket datum skulle du agerat?

Var är du i processen?
Jag har fått skuld att betala, den första gick ut för en vecka sen så nu väntar jag på att få papper om att uppge inkomster och utgifter. Sen kommer löneutmötningen igång rätt omgående när man skickat in det. Man har efter vad jag förstått ca 14 dagar att skicka in det.
Du lär också få "skuld att betala" när tiden för att agera har gått ut. Den brukar man ha 14 dagar på sig att betala och därefter går det till att man ska lämna inkomstuppgifter. Meb dom kan ju som sagt göra andra utmätningar tidigare, pengar på konton tillexempel om man har mer än förbehållsbeloppet.

Jag har fått skuld att betala, den första gick ut för en vecka sen så nu väntar jag på att få papper om att uppge inkomster och utgifter. Sen kommer löneutmötningen igång rätt omgående när man skickat in det. Man har efter vad jag förstått ca 14 dagar att skicka in det.
Du lär också få "skuld att betala" när tiden för att agera har gått ut. Den brukar man ha 14 dagar på sig att betala och därefter går det till att man ska lämna inkomstuppgifter. Meb dom kan ju som sagt göra andra utmätningar tidigare, pengar på konton tillexempel om man har mer än förbehållsbeloppet.
Okej . Tack för att du tog dig tid att svara .
lycka till med allt nu i livet .

Hej! Måste dubbelkolla så jag fattar rätt: Har fått första brevet om delgivning idag. Det står att man ska svara omgående för att inte riskera att någon från KFM kommer hem eller till arbetsplats. Kan man dra ut på att svara på detta eller är det nästa del, där man motsätter sig eller konfirmerar att man har skulden, som man har tid på sig att svara?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp