Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Deklarationen 2026, hur gick det?

32.000kr får jag tillbaka. Förra året fick jag 56.000kr och året innan 49.000kr. Frugan får ca 12.000kr som vanligt.
Har gemensamt bolån med frugan och jag har många blancolån och räknar med väldigt mycket mindre skatteåterbäring nästa år tyvärr..
Jävla skitregering!!…
Tyvärr inte bara regeringen utan flera av de andra partierna var med på det. Så riksdagen.. men det kommer bli fler hos kronofogden

32.000kr får jag tillbaka. Förra året fick jag 56.000kr och året innan 49.000kr. Frugan får ca 12.000kr som vanligt.
Har gemensamt bolån med frugan och jag har många blancolån och räknar med väldigt mycket mindre skatteåterbäring nästa år tyvärr..
Jävla skitregering!!…

Hellre lite mindre tillbaka på skatten än dagliga skjutningar och sprängningar som det va under vänsterstyret så det går åt rätt håll!

Jag har Lowell i min sanering, men inget rapporterat därifrån på min deklaration.
Fick detta till svar av Lowell. Tyvärr så verkar det som att allt som fördelats från skuldsaneringen gått mot kapitalbelopp och inget mot ränta.

1773071409801.png

Tror vi deklaration öppnar redan i morgon kväll trots att de står den 17:e? :)
Tidigare har man ju kunnat deklarera i appen dagen innan deklaration öppnar, men nu är ju appen borttagen.

Hur funkar det nu? Inget ränteavdrag alls?
Vad kommer ens regeringen använda alla skattepengar de sparar?

Förmodligen ingenting vi kommer få nytta av, bara fylla hål antar jag.

Men det är alltså ingen ränteavdrag längre? För min deklaration i år var betydligt sämre, ska betala tillbaka 12.000kr. Förra året fick jag igen 5000kr.

Har fortfarande kvar skattejämkning, så jag antar att denna måste tas bort nu?

Hur kommer det sig att så många får tillbaka på skatten om ränteavdraget tagits bort?

Inkomst år 2026 innebär noll ränteavdrag för lån utan säkerhet, de kommer alltså inte stå med på 2027 års deklaration.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp