Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklarationen 2026, hur gick det?

Kanske dum fråga men har ingen aning så förklara gärna! Har släppt skulder till kfm, väntar fortfarande på brev om löneutmätning men inte kommit något än. Hur blir det med skatteåterbäringen då? Enligt den ska jag få tillbaka, kommer jag få det till mitt konto eller kommer det direkt gå till kronofogden?
Det beror på om du har skuldsaldo eller inte.

Kanske dum fråga men har ingen aning så förklara gärna! Har släppt skulder till kfm, väntar fortfarande på brev om löneutmätning men inte kommit något än. Hur blir det med skatteåterbäringen då? Enligt den ska jag få tillbaka, kommer jag få det till mitt konto eller kommer det direkt gå till kronofogden?
Det beror på ifall det hinner bli skuldsaldo/utslag

Har ju massa blanco som man bara får dra 50% på nästa år, lite körning och jobbat som ett as för att få runt skeppet så tjänat ca 100k mer än beräknat så kommer få
Restskatt 🥸
Du får inga avdrag nästa år för lån utan säkerhet, från detta år (2026) slopas ränteavdraget helt för blancolån och andra lån utan säkerhet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp