Om du köpt via nätmäklare borde informationen finnas elektroniskt hos dem.Jag hade tydligen sålt en jäkla massa aktier och kan i stort sett inte hitta igen vad jag köpt något för, så jag får använda schablonmetoden vilket innebär att man räknar med 80% vinst. Så kan det gå.
Jag hade tydligen sålt en jäkla massa aktier och kan i stort sett inte hitta igen vad jag köpt något för, så jag får använda schablonmetoden vilket innebär att man räknar med 80% vinst. Så kan det gå.
Hur noga är det med dessa siffror? Jag har själv aktieförsäljning på runt 8000 kr och tycker det verkar så bökigt att få fram inköpspriset. Men jag är ganska säker på att inköpspriset är ungefär samma som det jag sålde dem för, gick kanske några procent vinst, så det låter ju som om det vore en ganska rejäl förlust om de räknar på 80 procents vinst.
Helt onödigt och deklarera nu om du ska göra ändringar.Vet att många frågat men vill bara dubbelkolla igen. Det är inte olagligt att ändra hur mycket ränta man betalt in och skicka in deklarationen? Tänkte göra det
Vet att många frågat men vill bara dubbelkolla igen. Det är inte olagligt att ändra hur mycket ränta man betalt in och skicka in deklarationen? Tänkte göra det
Ehh... och när ska man deklarera då?Helt onödigt och deklarera nu om du ska göra ändringar.
Man gör klart som man vill men man får ju inga pengar nu ändå...Ehh... och när ska man deklarera då?
Det är inget att spara på oavsett om man gör ändringar eller inte.