Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration 2018

När måste man deklarera senast för att få pengarna efter påsk?

Så länge det är riktiga uppgifter och du har underlag för det (som du kan hänvisa till under övriga upplysningar) så är det bara att köra. Tänk dock på att om du ändrar något nu blir det ingen eventuell återbäring till påsk utan till midsommar.

Men om det inte är riktiga uppgifter men vill ändra till en lägre inbetald ränta alltså? Spelar ingen roll för mig om jag får pengar till påsk eller senare

Godkänn din deklaration i appen eller e-tjänsten senast den 28 mars, utan att ändra eller lägga till något.

Alla som får tillbaka får efter påsk. Men 28:e mars är sista datum för att få pengar redan från 5-6 april

Det går alldeles utmärkt att sänka den inbetalda räntan. Du kommer inte att få några problem. Det är fullt tillåtet att inte utnyttja sina avdragsmöjligheter fult ut. Ingen kommer att ifrågasätta att du gör det.

Men om det inte är riktiga uppgifter men vill ändra till en lägre inbetald ränta alltså? Spelar ingen roll för mig om jag får pengar till påsk eller senare

Som krakel skriver, att sänka eller ta bort är helt valfritt, det är ju fullt tillåtet att inte utnyttja alla avdrag man är berättigad till.

Hej! Jag undrar om jag kan skicka in min deklaration nu alltså bara godkänna den och skicka in för att få tbx det jag ska få nu i april och sedan göra ändringen i efterhand??? Ska dra av för resekostnader men skulle vilja ha tillbaka nu i april.. och om det är möjligt hur gör man då?? Godkänner nu och sedan då??
Tacksam för svar

Hej! Jag undrar om jag kan skicka in min deklaration nu alltså bara godkänna den och skicka in för att få tbx det jag ska få nu i april och sedan göra ändringen i efterhand??? Ska dra av för resekostnader men skulle vilja ha tillbaka nu i april.. och om det är möjligt hur gör man då?? Godkänner nu och sedan då??
Tacksam för svar

Ja visst kan du göra det det är bara att begära omprövning sen, då du lägger till dina reseavdrag.

Tack.. Men hur begär jag omprövning? Och när kommer dom pengarna då? I juni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp