Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att ansöka om skuldsanering

Hur har det gått med ansökan ?
Fått något svar om inledande?

Beslut

Kronofogdemyndigheten (Kronofogden) avslår din ansökan om skuldsanering.

Anledningen är att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.

attans… och det beror på leasingbilen, ganska väntat ändå men ska nog överklaga och försöka få någon att överta den snabbt nu. Om någon tar över leasingen så borde överklagande gå snabbare än att göra en ny ansökan tänker jag ?
Dom menade på att det är inte tillräckligt starka skäl att behålla bil då de som ska ha betalt få mindre men utan bil så kan jag inte jobba och då får dom ju ännu mindre, och ska jag behöva köpa ny bil (utan pengar) och då en gammal utan el så kommer det definitivt bli dyrare än den jag har nu men men det diskussionen är nog inte lönt att ta med dom.

Vad tror ni blir bäst i mitt läge?
Överklaga inom 3veckor om jag får bort bilen snabbt nu eller strunta i det och ansöka på nytt men då inte ta med leasingen i ansökan?

Överklaga inom 3veckor om jag får bort bilen snabbt nu eller strunta i det och ansöka på nytt men då inte ta med leasingen i ansökan?
Oavsett vilket så är det viktigt att försöka bli av med bilen, den kommer vara negativ även om Du inte tar upp den i ansökan.

Bli av med bilen och överklaga.
Men... Gör en tydlig överklagan. ett A4 med 2 meningar på kommer mest troligen inte gå igenom. Så sakligt och i punktform.

Du kan ju också skicka in en ny ansökan redan nu. Så har du en som är på gång om din överklagan inte går igenom. Och du har förhoppningsvis löst allt som var problematiskt.

Ansöka på nytt och lösa det du fick avslag på.
De har gjort en korrekt bedömning.

Vid ansökan om skuldsanering, är det ett positivt omdöme att ha kontaktat budget och skuldrådgivare innan / hjälp med ansökan.
Vet att man kan söka själv också, men min vän undrade om det är bättre att ta hjälp av dom och att kronofogden ser det som mer positivt om man tagit hjälp än att söka själv?
Alla skulder ligger hos kronofogden redan och hon har utmätning idag.
Totalskuld på ca 470.000kr, utmätning på 9000kr / månaden. Skuld minskar med ca 1000kr/mån.

Ni som har en erfarenhet, hur har ni gjort? :)

Vid ansökan om skuldsanering, är det ett positivt omdöme att ha kontaktat budget och skuldrådgivare innan / hjälp med ansökan.
Vet att man kan söka själv också, men min vän undrade om det är bättre att ta hjälp av dom och att kronofogden ser det som mer positivt om man tagit hjälp än att söka själv?
Alla skulder ligger hos kronofogden redan och hon har utmätning idag.
Totalskuld på ca 470.000kr, utmätning på 9000kr / månaden. Skuld minskar med ca 1000kr/mån.

Ni som har en erfarenhet, hur har ni gjort? :)
Den stora fördelen med budget och skuldrådgivare är dem kan göra en initial bedömning av ditt ärende. Säger dem att det är värt att söka så har det skett en initial kontroll iaf.

Sen kan det väl också tyda på att du har försökt att lösa det vilket är positivt. Men jag tror det har väldigt lite värde i det stora hela. Med det sagt så finns det ingen nackdel.

Den stora fördelen med budget och skuldrådgivare är dem kan göra en initial bedömning av ditt ärende. Säger dem att det är värt att söka så har det skett en initial kontroll iaf.

Sen kan det väl också tyda på att du har försökt att lösa det vilket är positivt. Men jag tror det har väldigt lite värde i det stora hela. Med det sagt så finns det ingen nackdel.
Nackdelen jag kan se är att det tar längre tid att få iväg ansökan om man måste vänta på att få en tid först.
Det är inte svårt att skicka in en ansökan om man redan har koll på allt och anser att man är insolvent.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp