Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att ansöka om skuldsanering

Nackdelen jag kan se är att det tar längre tid att få iväg ansökan om man måste vänta på att få en tid först.
Det är inte svårt att skicka in en ansökan om man redan har koll på allt och anser att man är insolvent.
Vi pratar någon vecka kanske. Så 2v väntetid innan ansökan går iväg och större chans att den beviljas eller riskera ett avslag för att man inte väntade dem 2 veckorna och sen behöva göra om processen.

Jag jobbar inte på KFM men hade varit intressant att se statistik på hur många som ansöker inte är insolventa.

Tack för svar. Hon har en fast anställning i grunden på 75 % och på deras jobb får de tyvärr ingen 100 % anställning. Dock jobbar hon extra när tillfälle ges, kan de vara skäl till avslag?
Alltså att de bedömer att hon skulle ha bytt jobb till ett jobb på 100 % istället ?

Vi pratar någon vecka kanske. Så 2v väntetid innan ansökan går iväg och större chans att den beviljas eller riskera ett avslag för att man inte väntade dem 2 veckorna och sen behöva göra om processen.

Jag jobbar inte på KFM men hade varit intressant att se statistik på hur många som ansöker inte är insolventa.
Varför skulle man få avslag på samma uppgifter för att sedan få beviljat bara för att man går till skuldrådgivare?

Varför skulle man få avslag på samma uppgifter för att sedan få beviljat bara för att man går till skuldrådgivare?
Klumpigt uttryckt av mig. Du kan ju självklart få avslag även då.
Men att ha varit i kontakt med skuldrådgivare kan ses som positivt. Och kan därför vara till fördel.

Överklagade beslutet efter att jag gjorde mig av med leasingbilen och fick nu nytt beslut!

Beslut
Kronofogdemyndigheten (Kronofogden) beslutar att inleda skuldsanering.

Ett steg framåt! Nu håller vi tummarna för att det går vägen och man kan få ett avslut på eländet. Undra hur lång tid det tar nu innan man kan få ett slutgiltigt ? Och hur stora oddsen är att dom beslutar sanering. Hoppas såklart i så fall också på 3-4år men huvudsaken är att man får det

Överklagade beslutet efter att jag gjorde mig av med leasingbilen och fick nu nytt beslut!

Beslut

Ett steg framåt! Nu håller vi tummarna för att det går vägen och man kan få ett avslut på eländet. Undra hur lång tid det tar nu innan man kan få ett slutgiltigt ? Och hur stora oddsen är att dom beslutar sanering. Hoppas såklart i så fall också på 3-4år men huvudsaken är att man får det
Bör framgå i inledande beslutet hur lång tid det skall ta, på ett ungefär.
En skuldsanering är alltid 5 år (minst), dock kan betalplanen vara kortare.

Beslut

Stort grattis - Ibland lönar det sig att överklaga! :)

Gissar på Förslag med betalplan runt 10 Mars och beslut ca 26 Maj. Det är baserat på hur länge det tog för mig.
Inte speciellt ofta en inledd skuldsanering överklagas så länge man inte har haft med ARS att göra. Gissar runt 10%

Stort grattis - Ibland lönar det sig att överklaga! :)

Gissar på Förslag med betalplan runt 10 Mars och beslut ca 26 Maj. Det är baserat på hur länge det tog för mig.
Inte speciellt ofta en inledd skuldsanering överklagas så länge man inte har haft med ARS att göra. Gissar runt 10%
Menar Du att ARS står för majoriteten av alla överklaganden?

Menar Du att ARS står för majoriteten av alla överklaganden?
Nej - Jag menar att jag tror det är ca 10% av ärenden som överklagas. Men att procenten är högre när ARS är inblandad. Inte att ARS står för majoriteten av alla överklagan i Sverige, vet inte vilka det är som har flest överklaganärenden totalt i antalet. Men kanske högst procent av dom ärenden dom är med i.

Läste nu lite mer noga och mellan 6-8 veckor innan beslut :)

och jo jag vet att den alltid är 5 år men menade såklart kortare betalplan.

vågar inte ha några förhoppningar men vore ju så förbaskat skönt om den gick igenom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp