Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Dags att ansöka om skuldsanering

Idag fick jag beslutet om löneutmätning:

Beslut om löneutmätning
Kronofogden beslutar om löneutmätning för … har alltid rätt att behålla 14 449 kr per månad
(förbehållsbelopp).
Företaget ska göra avdrag med 15 458 kr per månad.

blir tufft att klara boende och 4 barn med den summan men men..

Det jag undrar är om jag jobbar över något, kommer jag få de extra kronorna då eller kommer dom dra allt oavsett och alltid bara betala ut 14449kr? Samma om jag skulle vara sjuk eller vab och få en mindre lön någon månad, kommer jag då fortfarande få ut 14449kr eller blir det mindre då?

fick detta brev digitalt idag, lönekörningen var igår, kommer jag få behålla oktoberlönen då och att detta börjar gälla från nästa månad? Tänker eftersom dom redan kört lönen och brukar vara gnälligt att ändra efteråt

en fråga till när man ändå håller på å skriva :)
Eftersom dom nu beslutat löneutmätning, går dom direkt nu vidare till att utreda om det finns andra tillgångar att utmäta ? Eller kommer det bara bli lönen?
Man vill ju liksom kunna släppa allt detta nu och veta hur framtiden kan se ut, är fortfarande lite orolig kring villan, saker/bilar osv finns inte mycket av värde i hemmet.

Skönt, finns det ju isf någon möjlighet att få in någon krona extra ibland!
Men vad tror ni om oktoberlönen? Eftersom det redan varit lönekörning på jobbet, finns det möjlighet då att jag kanske får behålla en sista hel lön?

Skönt, finns det ju isf någon möjlighet att få in någon krona extra ibland!
Men vad tror ni om oktoberlönen? Eftersom det redan varit lönekörning på jobbet, finns det möjlighet då att jag kanske får behålla en sista hel lön?
Har lönerna redan körts så får du behålla. Beslutet skickas till lönekontoret samtidigt som det skickas till dig har jag för mig. Sen vet jag inte hur vanligt det är att det skickas digitalt till jobbet men annars är det ju ett par dagar med vanlig post också innan de får det.

Idag fick jag beslutet om löneutmätning:

Beslut om löneutmätning
Kronofogden beslutar om löneutmätning för … har alltid rätt att behålla 14 449 kr per månad
(förbehållsbelopp).
Företaget ska göra avdrag med 15 458 kr per månad.

blir tufft att klara boende och 4 barn med den summan men men..

Det jag undrar är om jag jobbar över något, kommer jag få de extra kronorna då eller kommer dom dra allt oavsett och alltid bara betala ut 14449kr? Samma om jag skulle vara sjuk eller vab och få en mindre lön någon månad, kommer jag då fortfarande få ut 14449kr eller blir det mindre då?

fick detta brev digitalt idag, lönekörningen var igår, kommer jag få behålla oktoberlönen då och att detta börjar gälla från nästa månad? Tänker eftersom dom redan kört lönen och brukar vara gnälligt att ändra efteråt
Jag antar att du lever med en partner ?

Bara mat/hygien/blöjor osv kostar ju runt 10k per månad och då köper vi ändå billiga saker (2 vuxna 4 barn)

Var tvungen att kolla igenom hur dom hade räknat ut förbehållsbeloppet och såg att dom hade räknat in en sidoinkomst som jag haft under året men som inte finns längre, så dom ändrade beslutet så nu ser det lite bättre ut!

Kronofogden ändrar tidigare beslut om löneutmätning för xxx
Xxx har alltid rätt att behålla 19 179 kr per månad (förbehållsbelopp).
Xxx ska göra avdrag med 10 728 kr per månad.

Arbetsgivaren/Utbetalaren ska göra avdraget tills vi fattar nytt beslut.

Beslutet ändras, eftersom Kronofogden har fått nya uppgifter.

Äntligen kom samtalet från KF om skuldsanering! Pratade närmare i en timma, och det var en trevlig tjej i andra änden. Nu är det bara å vänta för att se om det blir inledande eller icke, är dock rädd för att det blir avslag då det är några ganska nya skulder under 2023.. men men då får man söka om på nytt nästa år.
Hon sa att det brukar ta 1-5 dagar innan man får besked om inledande efter samtalet, beror lite på hur komplicerat ärendet är. Sen om det blir inledande så tar det väl lite tid innan beslut tas

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp