- Meddelanden
- 388
- Mottagna reaktioner
- 372
- Poäng
- 477
Mycket igenkänning i det du skriver och ett, någon som förstår känsla! Jag har dock inte behövt förlora någon till ”andra sidan”, även om min skilsmässa kändes så.Ja knivstick och bessewisserkommentarer kan man vara utan. Att man ens vill påstå något om en människa som man inte känner eller vet omständigheter kring!!
Ibland tänker jag "tänk om folk visste". Då menar jag orsakerna till varför man hamnat hos KF samt hur allt påverkat måendet. Själv har jag fått hjälp hos Mindler som jag träffar varje vecka.
Tragiska händelser, sjukdomar för en själv och för familjemedlemmar, arbetslöshet, skilsmässa med ekonomisk misshandel, infriande av borgensåtagande mm mm. Man har på många skilda sätt ha haft ekonomisk uppförsbacke i så många år att man har tappat räkningen, men trots allt försökt kämpa och göra rätt för sig och betalat i stort sett hela lönen till skulderna, men åren går och räntor tickar och mitt i den sköra tråden inträffar ett dödsfall till, någon blir återigen sjuk osv. Jag tror vi alla kämpar så gott det går.
Jag brukar tänka som ordspråket
"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always."
Här skrev jag ett långt inlägg som jag raderade. Det blev för utlämnande helt enkelt. Men skulderna är det som finns kvar av det som var mitt ”gamla liv” och jag behöver komma ut på andra sidan hel och ren.
Jag skulle ha ansökt för flera år sen men hade inte den mentala orken efter all skit jag genomgick. Nu är jag det och redo att ta tag i- och få ett slut på det som var. 5, 6 eller 10 år, bara jag vet att det finns ett slut. Jag vill få leva mitt liv fullt ut.