Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Då får vi se var detta slutar.

Känner igen mycket i vad du berättar
I åratal funderade jag över att ansöka om skuldsanering, men rädslan för det okända hindrade mig. Men i december 24 ansökte
jag och har nu väntat I snart 8 mån. Att vänta är jobbigt allra helst när man kanske efter 8 mån får ett negativt besked men jag har inget val än att vänta.
Vet att KF ringer från ett 010 nr och igår hade jag ett missat samtal från 010-6092994. Har googlat numret men får ingen träff. Antar att det är scam men obehagligt att inte veta. Har fått telefonskräck efter att ha hamnat i skuldträsket och ständigt varit jagad. Bara att ett sådant hemligt 010 nr ringer ger en ma
Det är nog inte kronofogden

Har du släppt dina skulder? Har du löneutmätning?
Som jag har förstått man får först sms-et från KFM att man bli uppringd samma dag tex så du behöver inte oroa dig.
Snart är din tur :)
Nej inte släppt allt men har några ärenden hos KF...försöker betala det som går och säljer bort saker för att överleva, men det är ju bara små pengar som jag säljer men jag har till mat ibland.

Nej inte släppt allt men har några ärenden hos KF...försöker betala det som går och säljer bort saker för att överleva, men det är ju bara små pengar som jag säljer men jag har till mat ibland.
Har du stora skulder om man får fråga ?
Hoppas det löser sig bra för dig till slut att skuldsanering ska gå igenom.

I åratal funderade jag över att ansöka om skuldsanering, men rädslan för det okända hindrade mig. Men i december 24 ansökte
jag och har nu väntat I snart 8 mån. Att vänta är jobbigt allra helst när man kanske efter 8 mån får ett negativt besked men jag har inget val än att vänta.
Vet att KF ringer från ett 010 nr och igår hade jag ett missat samtal från 010-6092994. Har googlat numret men får ingen träff. Antar att det är scam men obehagligt att inte veta. Har fått telefonskräck efter att ha hamnat i skuldträsket och ständigt varit jagad. Bara att ett sådant hemligt 010 nr ringer ger en ma
Jag har en massa konstiga 010-nr och mobilen som ringer och jag förmodar att det är företag som vill ha betalt. KFM vet jag aviserar innan de ringer så där behöver du inte oroa dig.

På ett sätt är det ju bra att man är ”rädd” för att hamna hos KFM, då har man ju lite sunt förnuft innanför västen. Men det händer ju av olika anledningar att man inte har ett val. Någon antydde tidigare i tråden att jag inte var redo med anledning av hur jag skriver. Och nej, jag vet inte om jag någonsin kommer vara ”redo” för jag har aldrig ens sett det som en utväg att hamna där eller söka skuldsanering. Men av olika anledningar, allt framgår ju inte här, så är det där jag är och jag kan istället känna att jag har ett mod i mig nu som inser att det inte går hur mycket jag än vill göra rätt för ”mig” och jag kan önska hundra gånger att jag hade varit mer strategisk i min separation, att jag inte var godtrogen, att allt ska lösa sig. Ja, det löser sig någon gång om jag i alla fall agerar och försöker vända skutan. Skulle absolut inte säga att jag skyller ifrån mig, inte alls faktiskt även om det för den som läser här tolkar det så.

Jag har en massa konstiga 010-nr och mobilen som ringer och jag förmodar att det är företag som vill ha betalt. KFM vet jag aviserar innan de ringer så där behöver du inte oroa dig.

På ett sätt är det ju bra att man är ”rädd” för att hamna hos KFM, då har man ju lite sunt förnuft innanför västen. Men det händer ju av olika anledningar att man inte har ett val. Någon antydde tidigare i tråden att jag inte var redo med anledning av hur jag skriver. Och nej, jag vet inte om jag någonsin kommer vara ”redo” för jag har aldrig ens sett det som en utväg att hamna där eller söka skuldsanering. Men av olika anledningar, allt framgår ju inte här, så är det där jag är och jag kan istället känna att jag har ett mod i mig nu som inser att det inte går hur mycket jag än vill göra rätt för ”mig” och jag kan önska hundra gånger att jag hade varit mer strategisk i min separation, att jag inte var godtrogen, att allt ska lösa sig. Ja, det löser sig någon gång om jag i alla fall agerar och försöker vända skutan. Skulle absolut inte säga att jag skyller ifrån mig, inte alls faktiskt även om det för den som läser här tolkar det så.
Ja knivstick och bessewisserkommentarer kan man vara utan. Att man ens vill påstå något om en människa som man inte känner eller vet omständigheter kring!!
Ibland tänker jag "tänk om folk visste". Då menar jag orsakerna till varför man hamnat hos KF samt hur allt påverkat måendet. Själv har jag fått hjälp hos Mindler som jag träffar varje vecka.
Tragiska händelser, sjukdomar för en själv och för familjemedlemmar, arbetslöshet, skilsmässa med ekonomisk misshandel, infriande av borgensåtagande mm mm. Man har på många skilda sätt ha haft ekonomisk uppförsbacke i så många år att man har tappat räkningen, men trots allt försökt kämpa och göra rätt för sig och betalat i stort sett hela lönen till skulderna, men åren går och räntor tickar och mitt i den sköra tråden inträffar ett dödsfall till, någon blir återigen sjuk osv. Jag tror vi alla kämpar så gott det går.
Jag brukar tänka som ordspråket
"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always."

Vet att KF ringer från ett 010 nr och igår hade jag ett missat samtal från 010-6092994. Har googlat numret men får ingen träff. Antar att det är scam men obehagligt att inte veta. Har fått telefonskräck efter att ha hamnat i skuldträsket och ständigt varit jagad. Bara att ett sådant hemligt 010 nr ringer ger en magont. Avskyr verkligen alla hemliga nr som ringer.
Du hade 17-18 December ansökan mottagen om jag kommer ihåg rätt? 9 December var dom på i måndags. Tror det är din tur om ca 1.5-2 veckor. Väntetiderna brukar hoppas fram ca 5 dagar per vecka. Men som tidigare sagt så får man oftast SMS innan. Även jag fick det.
Men från mitten på nästa vecka så kanske det är dags att börja svara 010 nummer för säkerhets skull. Då får du bara lägga på om det är fel.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp