Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

Jag spärrade mig för två år sedan och betalade av hela skulden... Men nu ser jag att krediten finns kvar på kreddy så en spärr betyder inte en avslutad kredit...

Men mitt betyg gick ifrån 3.6 till 2.8 men vet inte om.det var för att jag hade betalat ner en annan kredit till under 50% av beloppet 14500/30000 eller att jag fick 20 000 outnyttjat av credway.. Tänkte ta ett stort samlingslån i sommar och är osäker om jag ska låta krediten vara kvar?

Tror inte att en outnyttjad kredit på credway ses som något positivt då det är ett välkänt snabbkredit långivare men jag vet inte. Hade ni låtit krediten varit kvar?

Jag spärrade mig för två år sedan och betalade av hela skulden... Men nu ser jag att krediten finns kvar på kreddy så en spärr betyder inte en avslutad kredit...

Men mitt betyg gick ifrån 3.6 till 2.8 men vet inte om.det var för att jag hade betalat ner en annan kredit till under 50% av beloppet 14500/30000 eller att jag fick 20 000 outnyttjat av credway.. Tänkte ta ett stort samlingslån i sommar och är osäker om jag ska låta krediten vara kvar?

Tror inte att en outnyttjad kredit på credway ses som något positivt då det är ett välkänt snabbkredit långivare men jag vet inte. Hade ni låtit krediten varit kvar?

Min UC sjönk från 12 till 5,4 när UCn uppdaterades nu senast och då fick jag in en helt outnyttjad kredit från Credway, så jag undrar lite om mitt betyg kommer att slå i höjden igen nu när krediten är avslutad. Tror inte något annat kan påverkat mitt betyg så mycket denna gången. Så den kanske har en positiv effekt på vissa av oss.

Jag passade på att ta ett nytt samlingslån med min nya score och fick ner min ränta hos Collector.

Så nu har jag ringt och avslutat krediten hos både Credway å Easycredit. Kvinnan i luren var trevlig men lät som att det inte är första gången hon avslutat en kredit idag när hon rablade per automatik om att krediten på UCn kommer försvinna först 20e juni och att man blir automatiskt spärrad i 3år osv.. :D

Det idioterna inte fattar är att det är dom som förlorar på detta och inte vi när dom säger att man är spärrad 3 år...

Om du hade tänkt att nolla din andra kredit innan du ska ta ett lån skulle jag avsluta Credway innan.

Mitt kreditbetyg gick kraftigt upp iom registreringen på uc.
Vad är nu bäst för betyget?
Att betala av hela skulden men ändå ha kvar 30 000 som buffert.
Eller betala av allt och avsluta kontot?
Vad tycker ni?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp