Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Credway - kan komma att synas hos UC?

Hej X,

tack för ditt mail. Vi äger fortfarande fordran trots att du betalar till inkasso. Inkassobolaget behöver köpa upp hela fordran innan det uppdateras hos UC. När inkasso köpt upp hela fordran så uppdaterar vi informationen till UC.

Med vänlig hälsning,
Cecilia

En fråga - när fan vet man om Gothia köpt upp skulden? Gör dom det huxflux? Är det säkert att dom gör det?

En fråga - när fan vet man om Gothia köpt upp skulden? Gör dom det huxflux? Är det säkert att dom gör det?
Det borde meddelas per brev från inkassobolaget.
Jag har sett skillnader på inkassokraven från Gothia. I de fall de köpt upp skulden står det något i stil med "För kännedom har fordran överlåtits till Arvato Finance AB".
När Gothia bedriver inkasso åt annan står det något i stil med "Fordringsägaren kräver er på kapitalbelopp... "

Fast gör dom det bara så där eller när köper dom upp den?

Märkligt, undrar hur fan dom bestämmer sig för att köpa upp en skuld eller inte. Kanske om man sköter betalningarna.

Gissar lite nu men det kanske beror på hur avtalet mellan långivaren och inkassobolaget ser ut?

tack för ditt mail. När vi skickar ärendet till inkasso så köper Gothia alltid upp hela fordran då vi frånsäger oss indrivningen av själva skulden. Exakt när Gothia köper upp skulden är en handläggningsprocess från deras sida men det är definitivt så att det kommer göras. Statusen på ditt Credway konto kommer att ändras till "köpt av inkasso" när det väl är aktuellt.

tack för ditt mail. När vi skickar ärendet till inkasso så köper Gothia alltid upp hela fordran då vi frånsäger oss indrivningen av själva skulden. Exakt när Gothia köper upp skulden är en handläggningsprocess från deras sida men det är definitivt så att det kommer göras. Statusen på ditt Credway konto kommer att ändras till "köpt av inkasso" när det väl är aktuellt.
På mitt credway konto står det:
Kontostatus: Inkasso
Så då är den inte uppköpt än då? Men det kommer brev hem, vilket inkasso man ska kontakta för avbetalningsplan?

Senast ändrad:
Någon expert som kan hjälpa mig me en liten grej?

Jag fick 30k av credway 25 december och betalade av allt snabbt den 4e januari.

Nu behöver jag ta ut 5k hos credway igen fast kommer det att synas på min UC att jag har 5k i lån hos dem? Eftersom att jag ska fixa en grej nu på onsdag så vill jag inte att det ska synas att jag har några lån på min uc.

Kan jag ta ut 5k hos credway utan att det syns på min uc nu på onsdag?

Någon expert som kan hjälpa mig me en liten grej?

Jag fick 30k av credway 25 december och betalade av allt snabbt den 4e januari.

Nu behöver jag ta ut 5k hos credway igen fast kommer det att synas på min UC att jag har 5k i lån hos dem? Eftersom att jag ska fixa en grej nu på onsdag så vill jag inte att det ska synas att jag har några lån på min uc.

Kan jag ta ut 5k hos credway utan att det syns på min uc nu på onsdag?
5 k. Det kommer inte synas förrän nästa månad 15-20 Februari (banker rapporterar lån i slutet på Januari)
Dock kanske 30 k syns denna månadsuppdatering om inte Credway har rapportera in din inbetalning (slutet på månaden brukar det göras)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp