Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector höjer räntan??

Det blir intressant att se om de andra långivarna jag har också höjer. Remember har jag haft i fyra år och de har hittills aldrig höjt. Är beredd på höjning iaf.
dom flesta verkar höja i alla fall.
ICA har redan höjt
Coop höjer imorgon
Avanza höjer 12/5
Ikano höjer 17/5

Remember, LSB och Wästgöta verkar inte ha meddelat någon höjning än, men det kommer nog, LSB höjde när Riksbanken höjde reporäntan förra gången

ICA har redan höjt
Coop höjer imorgon
Avanza höjer 12/5
Ikano höjer 17/5

Remember, LSB och Wästgöta verkar inte ha meddelat någon höjning än, men det kommer nog, LSB höjde när Riksbanken höjde reporäntan förra gången
Vart har du hört/läst det?

ICA har redan höjt
Coop höjer imorgon
Avanza höjer 12/5
Ikano höjer 17/5

Vad höjde de med? 0,25%?

Yup, samma här på mitt lån från Ikano, +0.25 på lån och +0.20 på sparräntan om man har sparkonto där

5,63 % till 5,88% för mig nu (coop).
Bigbank står det fortfarande 6,5%.

Är det någon som vet vad som händer med månadsbeloppet om man amorterar extra på Collector? Sänks det eller förlängs återbetalningstiden?

Har skrivit till dem och frågat men efter sju dagars tystnad tror jag inte det kommer något svar. Om ingen här vet får jag väl ställa mig i telefonkö.....Jag vill inte ha någon förlängd återbetalningstid, då skjutsar jag in 25.000 på Avida istället.

Är det någon som vet vad som händer med månadsbeloppet om man amorterar extra på Collector? Sänks det eller förlängs återbetalningstiden?

Har skrivit till dem och frågat men efter sju dagars tystnad tror jag inte det kommer något svar. Om ingen här vet får jag väl ställa mig i telefonkö.....Jag vill inte ha någon förlängd återbetalningstid, då skjutsar jag in 25.000 på Avida istället.
Hm det bör aldrig förlängas, du minskar ju skulden inte ökar den. Förlängs den betyder det ju att du behöver betala mer, inte mindre.
Med tanke på att annuitetslån alltid har samma månadskostnad bör det därmed förkortas.

Tycker fan inte de behöver höja en så hög ränta, deras marginaler på ett sådant lån lär ju vara mer än tillräckligt ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp