Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Collector höjer räntan??

Avanza var riktigt snabba denna gång
höjd ränta från 7 juli
Screenshot_20220630-145547_OneDrive.jpg

Är det någon som vet vad som händer med månadsbeloppet om man amorterar extra på Collector? Sänks det eller förlängs återbetalningstiden?

Har skrivit till dem och frågat men efter sju dagars tystnad tror jag inte det kommer något svar. Om ingen här vet får jag väl ställa mig i telefonkö.....Jag vill inte ha någon förlängd återbetalningstid, då skjutsar jag in 25.000 på Avida istället.
Din återbetalningstid FÖRLÄNGS aldrig vid extraamortering. Antingen behåller du samma eller så förkortas återbetalningstiden. Som svar på din fråga så sänker Collector månadskostnaden.

Och där höjde de igen, från 5,3 till 5,7. Underbart är kort

hej!
Hur fasen ska man göra nu alltså, Själv sitter man med lån över 1 miljon, redan kassa räntor. vänder på varje krona och får det precis att gå runt. Förhandla om räntor är omöjligt just på grund av lånesumman /inkomst.
Hur mycket tror ni det egentligen kan stiga? För oss som sitter med lån över miljonen så blir det ju ganska stora utgifter vid varje höjning. Är de värt att ens fortsätta kämpa?

Ja, jag fortsätter kämpa. Har haft blancolån på 1,1 miljoner och ligger nu på 867.000. Känns sjukt jobbigt men jag har ju inget val om jag vill behålla hus och hem.

Jag tror att de kan höja ett par hack till, men det är ju bara en gissning.
Jag fick sänkt under någon månad, men nu höjs det igen. Jag jobbar för att slå ihop två blancolån, varav Collector är ett. Det kan ske 2023 i december så det är bara is i magen som gäller nu. Kämpa på!!

Fick min ränta sänkt hos Coop tack vare deras räntegaranti. Så vid månadsskiftet går räntan ner till 6,6% istället för 7,6%. Det var på 6,6% innan men har höjts några gånger senaste månaderna nu.

Får räntan sänkt för lyckades få ett samlingslån med lägre ränta. Så ni som tänkt samla lån men inte lösa alla så kan ni förhandla ner räntan på dom ni inte tänkt lösa.

Fick min ränta sänkt hos Coop tack vare deras räntegaranti. Så vid månadsskiftet går räntan ner till 6,6% istället för 7,6%. Det var på 6,6% innan men har höjts några gånger senaste månaderna nu.

Får räntan sänkt för lyckades få ett samlingslån med lägre ränta. Så ni som tänkt samla lån men inte lösa alla så kan ni förhandla ner räntan på dom ni inte tänkt lösa.
Mm grymt smart! Spela ut dem mot varandra liksom

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp