Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Collector höjer räntan??

När man talar om trollen......

Fick bästa samtalet idag från Collector som erbjöd olika vägar att gå men det slutade med att de sänkte räntan till 5,15. Så jag fick alltså bättre ränta nu än när jag tog lånet. Jag hoppas det består året ut!

När man talar om trollen......

Fick bästa samtalet idag från Collector som erbjöd olika vägar att gå men det slutade med att de sänkte räntan till 5,15. Så jag fick alltså bättre ränta nu än när jag tog lånet. Jag hoppas det består året ut!
vilken ränta hade du före samtalet? tog dom en ny UC?

De tog ingen ny upplysning. De hade precis höjt från 5,8 till 6,0. När jag tog lånet 2019 fick jag 5,2. Efter något år höjde de till 5,8.

Jag hade kunnat få 4,9 om jag tagit/blivit godkänd för deras kreditkort, det krävde dock en UC så det avstod jag. Inga jättebelopp det handlar om förstås, men man ska vara glad åt det lilla.

Riksbanken höjer räntan igen med 0,5% förutom Resurs vilka har flaggat för höjning? (alltså det kommer nog nu i dagarna eller på juli avin)

Riksbanken höjer räntan igen med 0,5% förutom Resurs vilka har flaggat för höjning? (alltså det kommer nog nu i dagarna eller på juli avin)
Coop flaggade i maj, inte fått info om ytligare höjning men beslutat från riksbanken kom ju idag så det kommer kanske.

Det är ju då själva fan att de ska behöva höja räntorna på lån som redan ligger på 7-15%, fattar att de behöver höja på bolån och sånt med låga marginaler men ärligt talat, det är inte så att de far illa av att deras vinstmarginal på ett blancolån sjunker från 10 till 9,5%

Det är ju då själva fan att de ska behöva höja räntorna på lån som redan ligger på 7-15%, fattar att de behöver höja på bolån och sånt med låga marginaler men ärligt talat, det är inte så att de far illa av att deras vinstmarginal på ett blancolån sjunker från 10 till 9,5%
Sant men företagen tänker inte så.
Jag var för ung när vi hade inflationen på 90 talet, minns någon hur "illa" det var då jämfört med idag?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp