- Meddelanden
- 250
- Mottagna reaktioner
- 114
- Poäng
- 307
Måste också skicka in sista dagen imorgon 29:e. Vad menar du med att du får ut någon tusenlapp extra? Är det Xtra jobb du har? Vad är det för fördel med skattejämkning?Har förstått att vi är ett par stycken här nu som har dagar/veckor kvar till löneutmätning, så jag vill bara vidarebefordra hur det ser ut i systemet för mig. Jag fick alltså min första delgivning 19 december. Jag skrev på den 26 december, vilket blev steg 1 mot löneutmätning. Det har ( naturligtvis) kommit fler efter detta, de skrevs på samma dag, inget att vänta på. Beslut om utslag kom 12 januari. Skuld att betala- brevet ( kivra) kom 26 januari. 15 februari kom brevet om att skicka in inkomster/ utgifter. Jag hade 14 dagar på mig. För att säkra februarilönen, väntade jag tills igår ( 27 februari) att skicka in efter att ha spenderat/ buffert och allt var klart där. Kanske smart tänkt, men spelade ingen roll. Redan när jag vaknade idag hade jag fått brevet om att löneutmätning påbörjas nu. Ett par timmar senare får jag ytterligare brevet om att de kollat mina inkomster mellan 15- 20 februari, så vad jag hade på kontot just nu, var ändå ointressant här. Nu kör vi vidare och jag är ändå lite glad. Dels för att äntligen veta vad jag har att leva för, men också att jag inte fick maxbeslut, utan kommer få ut någon tusenlapp extra i månaden om jag jobbar på som vanligt och inte är sjuk etc. Funderar på om skattejämkning kan vara ett alternativ nu också?