Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har inte berättat för någon heller. Jag skäms väl att jag har satt mej i den här sitsen.
Har också fått många skulder att skriva på nu. En har blivit f"astställd " eller vad det heter. Frågan har väl kommit upp flera gånger men hur lång tid tar det innan löneutmätning efter fastställd?Kommet de eftersom till löneutmätning? Det verkar ta olika tid för olika skulder.
Gå tillbaka till sida 33 i denna tråden, så har Jessica beskrivit processen jättebra. Jag har ju fått skuld att betala nu ( kommer inte ihåg om det var i förrgår eller igår jag fick brevet i Kivra) och räknar med ca 1 månad nu innan löneutmätningen börjar. 14 dagar på mig att betala skuld, sen vänta ( vad jag förstått kan det gå på någon dag bara, men kan ta fler) få brev om att skicka in inkomster mm. Även där 14 dagar på sig och sen börjar löneutmätning direkt de är klara där ( kan även här gå på någon dag/dagar)Som jag skrev innan här, så kommer det vara på håret att jag får ut en lön till nu, det är hårfint på dagarna där skulle jag tro.

Tror främst det är för skammen, men även att man känner sig som en förlorare i samhället, en person som inte gör rätt för sig, nästan kriminell, jag vill inte framstå så. Jag har aldrig vart i situationen innan och flera personer jag känner har, om inte gott om pengar, men stabil ekonomi med buffert, sparat etc, och då känner man sig ännu dummare att man hamnat här.

Datum för skuld att betala är 9 februari. Jag tänker sen att jag har 14 dagar på mig att skicka in inkomstuppgifter om det kommer brev där samma dag/dagen efter, då är det den 23:e och helg dagen efter det. Som sagt, då är det ju på håret om hur snabba de är sen, och om jobbet hunnit köra lönerna osv.
Lönekörning borde ju alla ggr ske före den 23 med tanke på helgen så oavsett om du får lön 25:de eller 27:de borde februari lönen ej hinnas med att utmätas ngt på

Lär få löneutmätning nu i februari, har inte kunnat spara undan något. Fixk lite extra pengar denna månad men var tvungen att gå till tandläkaren, måste göra en rotfyllning men lär väl sluta med att jag drar ut tanden. Men men, borde jag köpa något speciellt denna månad? Bunkra på något? Bindor? Konserver? Haha, har ni något tips?

Ja bunkra på förbruknings varor som håller. Köp allt du behöver.

Lär få löneutmätning nu i februari, har inte kunnat spara undan något. Fixk lite extra pengar denna månad men var tvungen att gå till tandläkaren, måste göra en rotfyllning men lär väl sluta med att jag drar ut tanden. Men men, borde jag köpa något speciellt denna månad? Bunkra på något? Bindor? Konserver? Haha, har ni något tips?
Spara varenda krona du kan i kontanter. Visst kan det vara bra att bunkra förbrukningsvaror men pengar är guld värt om något händer framöver. Händer inget kan du ha dem till buffert och köpa förbrukningsvaror för sen.

Spara undan lite i kontanter. Om så bara 1000:-. Annars om det är nåt du vet du behöver inom snar framtid; skor, jacka, ny micro, vadsom. Köp det så slipper du en kostnad senare.

Har en fråga till er med löneutmätning, jag fick brev att jag ska lämna inkomstredovisning 23e Jan och det gjorde jag, tror jag jag hinner få februari lönen eller kommer kf börja snabbt utreda? Vad tror ni

Idag tog jag 900:- av mina "nöjespengar" och beställde en matta. Hade ingen i vardagsrummet, den förra sålde jag när spelandet hade tömt kontot en månad. Beställde en brungrå ryamatta, 200×290 cm för 900:- på rean. Tänk vad annorlunda det är nu ändå, att sakta börja bygga upp sitt liv, sitt hem, istället för att bara fortsätta förstöra det.

Har en fråga till er med löneutmätning, jag fick brev att jag ska lämna inkomstredovisning 23e Jan och det gjorde jag, tror jag jag hinner få februari lönen eller kommer kf börja snabbt utreda? Vad tror ni
Nej jag tror tyvärr inte att du kommer få februarilönen. Det brukar gå snabbt från inkomstredovisning till löneutmätning.

Idag tog jag 900:- av mina "nöjespengar" och beställde en matta. Hade ingen i vardagsrummet, den förra sålde jag när spelandet hade tömt kontot en månad. Beställde en brungrå ryamatta, 200×290 cm för 900:- på rean. Tänk vad annorlunda det är nu ändå, att sakta börja bygga upp sitt liv, sitt hem, istället för att bara fortsätta förstöra det.
Ja att bygga upp livet igen är coolt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp