Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag sitter och planerar matlistan inför nästa veckas handling. Blir då en handling för 2 veckor. Känns bra, har tillräckligt på kontot för att klara även denna månad.. trots julfirande.
tittade på konsumentverkets sida, enligt dom ska en familj på 7 ha i matkostnader och hygien ca 25000/ månad??!! Oftast ligger vi på runt 15000, jag tycker vi äter bra, lagar mat från grunden och bakar bröd och fika..
Jag har aldrig förstått konsumentverkets siffror! Har aldrig lagt ut i närheten så mycket även om jag köper nötkött och lite dyrare lyxigare mat plus godis, läsk och sånt.

Jag har aldrig förstått konsumentverkets siffror! Har aldrig lagt ut i närheten så mycket även om jag köper nötkött och lite dyrare lyxigare mat plus godis, läsk och sånt.
Nä ja vet inte alls hur dom räknar,

En vecka efter lön och pengarna har gått åt till:
Mat 1000:- (inkl. ljus och blommor inför helgerna)
Apotek 400:-
Kollektivtrafik 1000:-
Julklappar 600:-
Övrig shopping 129:-

För presentkortet jag fick i julklapp har jag köpt skor, en tröja, strumpor och ett mysset, och har 500:- kvar.

På kontot finns 3100:- och en återbetalning på 300:- är påväg. Så 3400:- Jag hade räknat lite fel och hade drygt 6000:- kvar efter räkningar, mitt gymkort har bland annat varit pausat sen jag bröt revbenet, så där försvann ju en kostnad. Dessutom fick jag ju pengarna från min fackliga utbildning denna månaden, den drygade ut kassan lite.

Jag tar en dag i taget och försöker hitta tilltro till att det här kommer gå bra. Men jämkning nästa år kommer det underlätta ytterligare något. Då kan jag nog landa på 6000:- efter räkningar, vilket känns helt okej. Det här är en läroperiod. Jag behöver lära mig att prioritera om, att göra bra val och att inte vara så impulsiv. Jag behöver acklikatisera mig i en ny vardag utan att tappa tron på framtiden.

Hur har ni andra kämpar det med ekonomin såhär precis efter jul?
Varit sjuk som vanligt fick 12500. Har nu 5050 kvar efter allt betalt. Ser ju bra ut tror jag..Undrar bara om skattejämkning. Är det bra att söka det om man har löneutmätning?

Jag sitter och planerar matlistan inför nästa veckas handling. Blir då en handling för 2 veckor. Känns bra, har tillräckligt på kontot för att klara även denna månad.. trots julfirande.
tittade på konsumentverkets sida, enligt dom ska en familj på 7 ha i matkostnader och hygien ca 25000/ månad??!! Oftast ligger vi på runt 15000, jag tycker vi äter bra, lagar mat från grunden och bakar bröd och fika..
Ja, dom ligger väldigt högt mot vad man förväntas klara sig på i normalbeloppet. 3710:- för en ensamstående. Då skulle jag ha råd med det, räkningar och ingenting mer alls.

Varit sjuk som vanligt fick 12500. Har nu 5050 kvar efter allt betalt. Ser ju bra ut tror jag..Undrar bara om skattejämkning. Är det bra att söka det om man har löneutmätning?
Jag vet faktiskt inte. Många här berättar att som fått behålla jämkningspengarn extra, utöver förbehållsbeloppet. Så länge jag får det kommer jag jämka. Då kan man ju också betala in lite extra till KFM om man vill. Eller om man har nån skuld som inte är där.
Har du löneutmätning och 5050:- kvar efter alla fasta räkningar menar du?

Jag vet faktiskt inte. Många här berättar att som fått behålla jämkningspengarn extra, utöver förbehållsbeloppet. Så länge jag får det kommer jag jämka. Då kan man ju också betala in lite extra till KFM om man vill. Eller om man har nån skuld som inte är där.
Har du löneutmätning och 5050:- kvar efter alla fasta räkningar menar du?
Nej inte löneutmätning ännu. Men flera är på väg till kfm nu. Har kvar det efter räkningar betalt. Har inte kunnat spara något i "madrassen" ännu. Måste också ändra mitt tänk runt pengar.

Nej inte löneutmätning ännu. Men flera är på väg till kfm nu. Har kvar det efter räkningar betalt. Har inte kunnat spara något i "madrassen" ännu. Måste också ändra mitt tänk runt pengar.
Förstår. Jag hade ändå verkligen försökt prioritera att spara lite grann, inte för att man ska gömma en massa pengar. Men kanske ett par tusen för att ha någon liten trygghet. Om det blir löneutmätning sen så kommer du inte ha några stora summor heller.

Hur är åldrarna på alla i hushållet? Galet att det ska vara så dyrt ändå o_O

På tal om budget. Rensa i era förråd. Lätt att tänka att man inte har nåt av värde men idag snubblade jag bokstavligen över gammal bråte som jag inte har nån nytta av alls. La ut det till låga priser och vips hade jag tjänat 600:- Det bekostar gott och väl en billig kaffebryggare som jag nu börjar bli desperat att få tag i :facejoy:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp