Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget under löneutmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Insatt Dåligt formulerat kanske. Menar givetvis att inte att folk generellt är hjärtlösa. Menar mer att oavsett arbeta eller titel så är det självklart att man fortfarande kan känna sympati och ha ett överhängande tyckte även fast man måste vara opartisk när man väl gör sitt jobb.

Den uppfattningen jag fick av min handläggare iallfall när hon sade så som hon gjorde.
Sen kanske jag bara hade tur och att alla andra handläggare är helt tomma i huvudet och bara ser siffror.
Klart att den som utsätts för ett tvångsmedel (svarande) känner att den som verkställer detta är på bankens (sökandens) sida.
Båda parternas intressen vägs mot varandra.

Klart att den som utsätts för ett tvångsmedel (svarande) känner att den som verkställer detta är på bankens (sökandens) sida.
Båda parternas intressen vägs mot varandra.
Inte "klart" i mitt fall.

Jag har somsagt KFM att tacka för mycket.

Äntligen har lönen kommit. Jag har haft ännu en jättejobbig månad ekonomiskt. Något som berodde på både yttre omständigheter och egna dåliga val. Det här med att ha ett tomt konto och veckor kvar till lön är verkligen hemskt. Nu har jag förhoppningsvis varit på den platsen för sista gången. Räkningarna är betalda och resterande pengar överförda till ett annat konto efter gårdagens upptäckt av ett nytt autogiro. Jag har 5500:- kvar efter räkningar, och några hundra till påväg. Jag klarar mig. Jag kan andas ut. Det är inga större utrymmen för utsvävningar, men det är lungt och tryggt.

Äntligen har lönen kommit. Jag har haft ännu en jättejobbig månad ekonomiskt. Något som berodde på både yttre omständigheter och egna dåliga val. Det här med att ha ett tomt konto och veckor kvar till lön är verkligen hemskt. Nu har jag förhoppningsvis varit på den platsen för sista gången. Räkningarna är betalda och resterande pengar överförda till ett annat konto efter gårdagens upptäckt av ett nytt autogiro. Jag har 5500:- kvar efter räkningar, och några hundra till påväg. Jag klarar mig. Jag kan andas ut. Det är inga större utrymmen för utsvävningar, men det är lungt och tryggt.
Vad gött. Jag fick extra HAB 2400. Betala mat räkning 420. Vi på daglig verksamhet äter på en restaurang för 70 kr man får en låda med mat rätt och en med sallad och lite bröd. 3 dagar i veckan om man vill. Jag passar på om det är någon mat jag vill ha den dagen. Fått en ny tand från tandläkaren betalat 340 kr för två besök jag har tandvårdskort pga autism. Betalat av min skuld till godman och webhallen.
Har alektum kvar. Cirka 15 månader.
Går till DV en kilometer om dagen och en kilometer tillbaka. Får motion och spar pengar att inte åka färdtjänst i onödan.
Betalade förra månadens resor 240kr.
Köpte hem 6 kilo ris och 20 paketbönor.
Naturell yoghurt och blåbär banan. Ett paket med 24 st toa-papper. Parfym tandkräm tandborste. Tvättmedel.
Tur det för bankomaten svalde mitt kort!
Spärrade kortet och beställde ett nytt.

Vad gött. Jag fick extra HAB 2400. Betala mat räkning 420. Vi på daglig verksamhet äter på en restaurang för 70 kr man får en låda med mat rätt och en med sallad och lite bröd. 3 dagar i veckan om man vill. Jag passar på om det är någon mat jag vill ha den dagen. Fått en ny tand från tandläkaren betalat 340 kr för två besök jag har tandvårdskort pga autism. Betalat av min skuld till godman och webhallen.
Har alektum kvar. Cirka 15 månader.
Går till DV en kilometer om dagen och en kilometer tillbaka. Får motion och spar pengar att inte åka färdtjänst i onödan.
Betalade förra månadens resor 240kr.
Köpte hem 6 kilo ris och 20 paketbönor.
Naturell yoghurt och blåbär banan. Ett paket med 24 st toa-papper. Parfym tandkräm tandborste. Tvättmedel.
Tur det för bankomaten svalde mitt kort!
Spärrade kortet och beställde ett nytt.
Så bra att du kunnat betala av en del! Har du pengar över resten av månaden också då? Jag ska handla mat imorgon, men ska försöka handla det som är bra pris på där jag kan.

Förra månaden landade matkostnaden på 1700:-. Då har jag ändå både unnat mig en pizza och ett besök på hemmakväll i den kostnaden. Det känns hoppfullt för denna månad när matbudgeten är satt till 2200:-.
Igår handlade jag för 550:- inför julhelgen, så 1650:- återstår. På kontot finns 3700:- och förutom mat är det enda jag "måste" köpa, linser. På listan står också skor och kaffebryggare. Det förstnämnda ska jag kika efter på mellandagsrean och det sistnämnda på second hand. Jag vill ha en viss kaffebryggare som jag inte har råd med just nu, så då kan jag lika gärna köpa en på second hand så länge. Bra för miljön, bra för plånboken.

En vecka efter lön och pengarna har gått åt till:
Mat 1000:- (inkl. ljus och blommor inför helgerna)
Apotek 400:-
Kollektivtrafik 1000:-
Julklappar 600:-
Övrig shopping 129:-

För presentkortet jag fick i julklapp har jag köpt skor, en tröja, strumpor och ett mysset, och har 500:- kvar.

På kontot finns 3100:- och en återbetalning på 300:- är påväg. Så 3400:- Jag hade räknat lite fel och hade drygt 6000:- kvar efter räkningar, mitt gymkort har bland annat varit pausat sen jag bröt revbenet, så där försvann ju en kostnad. Dessutom fick jag ju pengarna från min fackliga utbildning denna månaden, den drygade ut kassan lite.

Jag tar en dag i taget och försöker hitta tilltro till att det här kommer gå bra. Men jämkning nästa år kommer det underlätta ytterligare något. Då kan jag nog landa på 6000:- efter räkningar, vilket känns helt okej. Det här är en läroperiod. Jag behöver lära mig att prioritera om, att göra bra val och att inte vara så impulsiv. Jag behöver acklimatisera mig i en ny vardag utan att tappa tron på framtiden.

Hur har ni andra kämpar det med ekonomin såhär precis efter jul?

Senast ändrad:
Jag sitter och planerar matlistan inför nästa veckas handling. Blir då en handling för 2 veckor. Känns bra, har tillräckligt på kontot för att klara även denna månad.. trots julfirande.
tittade på konsumentverkets sida, enligt dom ska en familj på 7 ha i matkostnader och hygien ca 25000/ månad??!! Oftast ligger vi på runt 15000, jag tycker vi äter bra, lagar mat från grunden och bakar bröd och fika..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp