Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Trist att man inte har bättre saker än attanmärka på småsaker. Tycker det blivit mer så hör på forumet trist utveckling
Jag jag tycker tyvärr detsamma. Vi borde försöka fokusera på att stötta, ge råd och föra respektfulla diskussioner istället.

Och nu är det dessutom semestertider så kan dröja lite längre. Jag fick ju inledande i maj o det dröjde till slutet av sept innan saneringen beviljades.
Ja men precis. Jag räknar med augusti, då det var i september jag skickade ansökan och ungefärlig väntetid är, och var även då, 11 månader. Så länge jag inte får ett avslag så är det lungt, jag kan vänta :)

När du har skuldsanering så betalar man in en summa varje månad enligt sin betalplan, som vilken annan stående räkning som helst.

När man får inledande skuldsanering så stoppas löneutmätning.
Får du inledande skuldsanering i tex augusti, så börjar du betala in i september på din skuldsanering.
Vilken summa betalar man in under ev inledande? Kan ju inte vara mer än det som man hade på löneutmätning? Eller.

Vilken summa betalar man in under ev inledande? Kan ju inte vara mer än det som man hade på löneutmätning? Eller.
Förbehållsbeloppet som man behåller är oftast samma på skuldsanering och löneutmätning. Skillnaden med skuldsanering är att man oftast har en buffert på ca 500-1000kr extra man behåller, samt att Juni och December är betalfria månader då man inte betalar något.
En annan stor skillnad för många som är väldigt skuldsatt är att med skuldsanering blir man skuldfri på 5 år. Men löneutmätning är det många gånger betydligt längre tid för att bli skuldfri, i vissa fall blir man aldrig skuldfri.

Jag har fått för mig att under skuldsanering får man behålla lite mer än under löneutmätning, då man under skuldsanering får behålla ett litet belopp för sparande, vilket jag inte tror man får under löneutmätning?

Jag har fått för mig att under skuldsanering får man behålla lite mer än under löneutmätning, då man under skuldsanering får behålla ett litet belopp för sparande, vilket jag inte tror man får under löneutmätning?
Som inlägget över sa.
500-1000 kr buffert varje månad som man får behålla samt dem 2 betalningsfria då

Är det vanligt att man byter handläggare under pågående handläggning av skuldsanering? Och kan det ha en negativ inverkan på ansökan? Fick ett meddelande av en annan handläggare som tagit över mitt ärende.

Tror inte att det så vanligt men nu är det semester och då kanske det bara är något litet som din handläggare kan lämna över till en kollega . Den handläggaren som hade kanske har sagt upp sig .. man vet ju aldrig . Du kan också vända på det .. du kanske får en handläggare som ser saker i ett bättre ljus . Du kan ändå inte påverka det ! Det ska gå bra ska du se !

Är det vanligt att man byter handläggare under pågående handläggning av skuldsanering? Och kan det ha en negativ inverkan på ansökan? Fick ett meddelande av en annan handläggare som tagit över mitt ärende.
Jag tror att dom bara försöker få klart ärendet och litar på din gamla handläggares bedömning.

Om din nya handläggare har tagit över säg 100+ skuldsaneringsansökningar i olika faser från gamla handläggaren så måste det vara ett mardrömsjobb att sätta sig in i alla ärenden på djupet och förstå alla tankar kring hur din gamla handläggare motiverat och tänkt.
Så min gissning är att om en gammal handläggare slutat så lämnas den personens ärende vidare och då är nog målet bara att få klart allt som lämnas över ifall det inte är några större avvikelser som kommer upp.

Kanske har fel då jag inte vet hur rutinerna ser ut (ska poängteras). Men jag skulle gissa att man försöker undvika att byta handläggare så långt det går.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp