Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Jag tror de du räknar på är förbehållsbelopp på eventuell löneutmätning. Men jag kan ha fel, de kanske gäller båda :)
Förbehållsbelopper räknas likadant oavsett skuldsanering eller löneutmätning. Sen har du buffert i Skuldsanering också men förbehållsbeloppet är detsamma som jag tolkar det och baseras på dina utgifter och familjeförhållande.

Senast ändrad:
Hej kamrater!

Gällande budget o ekonomi, tror ni detta kan vara något som kan hjälpa?
Jag håller på att bygga en tjänst som heter Skuldsaneringshjälpen:
https://skuldsaneringshjalpen.se ---- Jag vet hur det låter, men läs lite mer - det finns. en tanke.

Jag bygger den mycket utifrån egna erfarenheter.

Jag är en kille med fru och två barn, nykter idag, och jag försöker fortfarande tro det bästa om människor. Jag har själv gjort resan från bolag, pengar, Rolex, bilar, resor och villa — till konkurs, skulder, beroendeproblematik och kaos.

Jag sålde bolag runt 2018–2019 för bra summa, investerade i ett nytt projekt, trotsade pandemin och fick en rejäl käftsmäll. Det slutade med konkurs i AB, personligt ansvar och 2 miljoner i skuld hos Kronofogden.

I juni (nu 26) gjorde jag mitt livs största affär och kommer nu kunna lösa alla skulder. Det känns nästan overkligt.

Jag ångrar faktiskt inte allt. Det har varit brutalt, men jag har lärt mig mer om mig själv, min familj och vad som faktiskt betyder något än under någon annan period i livet. Frun är kvar. Barnen är kvar. Jag är kvar. Det gick.

Det är därifrån idén till Skuldsaneringshjälpen kommer.

Tanken är inte att ersätta Kronofogden, kommunal budget- och skuldrådgivning eller juridisk rådgivning. Tjänsten skickar inte in ansökan och garanterar inget beslut.

Det jag försöker bygga är ett digitalt stödverktyg för personer som funderar på skuldsanering och behöver hjälp att få ordning på uppgifter om skulder, inkomster, utgifter, boende, familjesituation och bakgrund — innan de själva ansöker hos Kronofogden.

Jag skulle verkligen uppskatta ärlig feedback:

Känns det tydligt vad tjänsten gör?
Känns något otydligt eller fel?
Skulle ni lita på en sådan tjänst?
Känns priset 499 kr rimligt presenterat?
Finns något som borde tonas ned eller förtydligas?

Jag vill bygga detta på ett transparent och ansvarsfullt sätt, eftersom målgruppen ofta redan är i en väldigt utsatt situation.

Om det är okej enligt forumets regler kan jag även ordna några fria testkonton eller en rabattkod för er som vill testa ordentligt och ge konkret feedback.

Tack på förhand.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp