Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

Med bakbundna händer vad gäller bolån, abonnemang, hyra bil, vissa anställningar, bensinkort, hyra lägenhet mm pga anmärkningen i 5 år.

Sant där jag bor får man dock hyra lägenhet med skuldsanering efter att man skött den de första 6 månaderna.

Om man tittar på dina lån så har du faktiskt inte de så dåliga lån, ett par stycken som Ferratum.

Är nog möjligt du kan ordna din situation dock skulle du nog behöva lite hjälp.

Kontaktat de banker med de större lånen och försökt få ner summan på grund av Corona eller förlänga återbetalnings tiden?

Där och behandlingen med ditt spelmissbruk bör du börja med.

Jag har själv släppt skulderna efter spelmissbruk hade kunnat lösa det utan att behöva få skuldsanering hade jag valt den vägen.

då landar du runt 100 000 i ränta för 2020 och för 2021 blir det ca 120 000 det är cirka 34000 tillbaka för 2021

38*12= 456 000 i inkomst 2021 du borde landa på en slutlig skatt på cirka 100 000 (räknat på kommunalskatt i sthlm) minus avdrag på 34000 = 64000 / 12 = 5300 i skatt varje månad under 2021.

extremt grovt beräknat, men på ett ungefär.
Det borde betyda att du har cirka 33 000 varje månad under 2021.

Det är givet att du ska söka för 2020 av vad som är kvar tkr jag. Du får då bort många av de små på ett par månader och friställer ytterligare 1500kr per månad om du blir av med de tre under 10 000kr i din kalkyl.

Utöver det, så skriver du att du är noggrann att betala allt i tid. Då borde du kunna ta amorteringsfritt samtidigt på ett par av dom stora lånen och betala in på det lägsta lånet och kanske t o m slutbetala det på 34 000kr (ferratum) oxå.

Jag kan inget om skuldsanering ska sägas och vet inte vilket som är ”värt” att göra. Men med lite excel, lånstopp, spel stopp etc så borde det se betydligt ljusare ut om ngra månader om du använder alla verktyg som finns att nyttja :)

tack så mycket för tipset. Ska kolla närmare på det och fråga min skuldrådgivare jag ska ha möte med på måndag. Men det låter verkligen som en bra idé med jämkningen.

Om man tittar på dina lån så har du faktiskt inte de så dåliga lån, ett par stycken som Ferratum.

Är nog möjligt du kan ordna din situation dock skulle du nog behöva lite hjälp.

Kontaktat de banker med de större lånen och försökt få ner summan på grund av Corona eller förlänga återbetalnings tiden?

Där och behandlingen med ditt spelmissbruk bör du börja med.

Jag har själv släppt skulderna efter spelmissbruk hade kunnat lösa det utan att behöva få skuldsanering hade jag valt den vägen.

Det bästa för mig hade varit att samla alla mina krediter och sms-lån men får inget lån just nu inkommer nog inte få det på länge pga hög belåning.

Vissa av lånen är redan på 12 år. Det är väl SEB jag kan förlänga 1 år typ och nordea kanske 2 år.

har du en skuldsanering just nu?

Det bästa för mig hade varit att samla alla mina krediter och sms-lån men får inget lån just nu inkommer nog inte få det på länge pga hög belåning.

Vissa av lånen är redan på 12 år. Det är väl SEB jag kan förlänga 1 år typ och nordea kanske 2 år.

har du en skuldsanering just nu?

Nä, du har väl kört UC i botten nu så behövs tid?.
Ja, är väl 12-15 år max på denna typen av lån är lite olika från aktörer.

Dock att säga att dina ekonomi är påverkad av Corona bör få så du bara betalar räntor ett tag framöver, ingen direkt som begärt underlag för att godkänna det vad jag sett.

Hade frigjort några tusenlappar för dig att leva samt sätta in i de småkrediterna.

Jämkning är väl också ett alternativ.
Är väl ett av de större lånen som är alldeles för dyrt och måste läggas om när det går.

Din sambo bör få veta situationen om hen inte redan vet?.

Skickat in ansökan nr2 i juni så fårse hur det går denna gång.

Äger du något av värde? Vet som spelmissbrukare så brukar det inte finnas mycket kvar när man väl är där du är nu.

Senast ändrad:
Har inga erfarenheter av eget spelmissbruk men vill bara önska dig lycka till. Verkar som att du redan fått massor av goda råd av folk med liknande erfarenheter. Håller med om att din situation ser mörk ut men absolut inte nattsvart. Kan du bara sluta spela så går skutan att vända steg för steg och framtiden ljusna.
Som sagt, stort lycka till! Du är inte ensam.

Nä, du har väl kört UC i botten nu så behövs tid?.
Ja, är väl 12-15 år max på denna typen av lån är lite olika från aktörer.

Dock att säga att dina ekonomi är påverkad av Corona bör få så du bara betalar räntor ett tag framöver, ingen direkt som begärt underlag för att godkänna det vad jag sett.

Hade frigjort några tusenlappar för dig att leva samt sätta in i de småkrediterna.

Jämkning är väl också ett alternativ.
Är väl ett av de större lånen som är alldeles för dyrt och måste läggas om när det går.

Din sambo bör få veta situationen om hen inte redan vet?.

Skickat in ansökan nr2 i juni så fårse hur det går denna gång.

Äger du något av värde? Vet som spelmissbrukare så brukar det inte finnas mycket kvar när man väl är där du är nu.

Ja min uc är skit nu. Ligger på en riskprognos på 17,1%.
•synligt på uc 1.22 miljoner
• 6ff och 4st mellan maj -juli
• en kredit nyttjad 40.011kr utav 40.000kr (det ställer väl till betyget ganska mycket när det är övertrasserat, även om det bara är 11kr)
• yttligare en kredit som är utnyttjad 47.500 utav 50.000kr
• inkomst 480.500kr
• underskott 34.700kr

Innan den senaste uppdateringen hade jag 1,7 i betyg. Uppdateringen uppdaterades tidigare än vad jag trodde den skulle så hann inte söka. Väntar ut en förfrågan som gick ut på lördagen och fredagen blev uppdatering. Så hade otur. Annars hade jag fixat det lättare ekonomiskt. Men kanske var för det bästa.

Ja det är ju det. SEB har till och med bara 10 år. Men får kolla om det kanske är en möjlighet. Det tråkiga då är att man amorterar mindre och betalar mer ränta.

Har du lyckats få ner räntan pga Corona eller fått betalningsfri månader eller fått en annan betalplan som är längre?

Ja jämkning känns som det skulle kunna vara en lösning.

Min blivande sambo vet om situationen och stöttar mig så mycket han kan. Han ville fortfarande flytta ihop med mig trots mitt spelmissbruk och ekomiska situation. Dock kräver han att jag gör en behandling och det ska jag för hans och min egna skulle framförallt.

jaha fick du avslag första gången? Varför gav dom avslag? Hoppas verkligen du får en sanering.

Nej jag har inget av värde. Alla mina pengar har gått åt till spel tyvärr.

Har inga erfarenheter av eget spelmissbruk men vill bara önska dig lycka till. Verkar som att du redan fått massor av goda råd av folk med liknande erfarenheter. Håller med om att din situation ser mörk ut men absolut inte nattsvart. Kan du bara sluta spela så går skutan att vända steg för steg och framtiden ljusna.
Som sagt, stort lycka till! Du är inte ensam.

Tack så mycket, jag behöver det. Ja jag har fått massa god råd och hjälp här som jag är oerhört tacksam över. Ja den är mörk och känns nästan nattsvart för mig men ska btw ge upp och ska defensivt göra allt jag kan för att inte spela.

Jag är anställd. Ska ha möte med läkare och psykolog först via vc och vad dom säger är bäst för mig.
Ok.
Tänk på att din arbetsgivare betalar för behandling och att det annars kan kosta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp