Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

Ok.
Tänk på att din arbetsgivare betalar för behandling och att det annars kan kosta.

Anses vara som ett missbruk som vilket som helst kommun du bor är skyldig att erbjuda behandling kostnadsfritt.

Hur man behandlar och det skiljer och vilka möjligheter som finns men för finns lagstöd för att få behandling.

Med bakbundna händer vad gäller bolån, abonnemang, hyra bil, vissa anställningar, bensinkort, hyra lägenhet mm pga anmärkningen i 5 år.
Anses vara som ett missbruk som vilket som helst kommun du bor är skyldig att erbjuda behandling kostnadsfritt.

Hur man behandlar och det skiljer och vilka möjligheter som finns men för finns lagstöd för att få behandling.

Precis! Jag gick via landstinget och fick en KBT behandling.

Ja min uc är skit nu. Ligger på en riskprognos på 17,1%.
•synligt på uc 1.22 miljoner
• 6ff och 4st mellan maj -juli
• en kredit nyttjad 40.011kr utav 40.000kr (det ställer väl till betyget ganska mycket när det är övertrasserat, även om det bara är 11kr)
• yttligare en kredit som är utnyttjad 47.500 utav 50.000kr
• inkomst 480.500kr
• underskott 34.700kr

Innan den senaste uppdateringen hade jag 1,7 i betyg. Uppdateringen uppdaterades tidigare än vad jag trodde den skulle så hann inte söka. Väntar ut en förfrågan som gick ut på lördagen och fredagen blev uppdatering. Så hade otur. Annars hade jag fixat det lättare ekonomiskt. Men kanske var för det bästa.

Ja det är ju det. SEB har till och med bara 10 år. Men får kolla om det kanske är en möjlighet. Det tråkiga då är att man amorterar mindre och betalar mer ränta.

Har du lyckats få ner räntan pga Corona eller fått betalningsfri månader eller fått en annan betalplan som är längre?

Ja jämkning känns som det skulle kunna vara en lösning.

Min blivande sambo vet om situationen och stöttar mig så mycket han kan. Han ville fortfarande flytta ihop med mig trots mitt spelmissbruk och ekomiska situation. Dock kräver han att jag gör en behandling och det ska jag för hans och min egna skulle framförallt.

jaha fick du avslag första gången? Varför gav dom avslag? Hoppas verkligen du får en sanering.

Nej jag har inget av värde. Alla mina pengar har gått åt till spel tyvärr.

Blir ju att du betalar räntan på lånen oftast så jag sett det lösas dvs du gör ingen amortering på de lånen.

Har sett ett flertal på detta forum som fått nedsänkta belopp pga Corona, osäker på hur lång tid men sett de som fått det 12 månader nedsatt.

De pengar du skulle kunnat få lös där hade varit bra om de går in i småkrediterna och på de sättet få ner totala månadskostnaden och nolla de synliga kreditkorten iaf till nästa år för ett nytt samlingslån.

Vilken väg du än väljer så är det tufft och inte direkt superroliga år de närmsta.

Jag fick avslag första gången på grund av skäligheten. Får väl förhoppningsvis igenom den denna gång eller iaf nästa.

På grund av Corona är jag dock korttids permitterad och jobbar 20% med 88% av lön vet inte hur de tänker kring det, lite unik situation och vet inte direkt om dom har någon praxis kring det ännu.

Blir ju att du betalar räntan på lånen oftast så jag sett det lösas dvs du gör ingen amortering på de lånen.

Har sett ett flertal på detta forum som fått nedsänkta belopp pga Corona, osäker på hur lång tid men sett de som fått det 12 månader nedsatt.

De pengar du skulle kunnat få lös där hade varit bra om de går in i småkrediterna och på de sättet få ner totala månadskostnaden och nolla de synliga kreditkorten iaf till nästa år för ett nytt samlingslån.

Vilken väg du än väljer så är det tufft och inte direkt superroliga år de närmsta.

Jag fick avslag första gången på grund av skäligheten. Får väl förhoppningsvis igenom den denna gång eller iaf nästa.

På grund av Corona är jag dock korttids permitterad och jobbar 20% med 88% av lön vet inte hur de tänker kring det, lite unik situation och vet inte direkt om dom har någon praxis kring det ännu.

Ja jag får nog försöka kolla på det så jag kan få bort mina krediter och få ner månadskostnaden.

Borde kunna hävda till Corona.

ja det kommer vara tufft. Men jag måste lösa detta på något sätt.

hoppas verkligen du få igenom det. Dom borde ju godkänna trots din permittering. Det är ju som det är i samhället just nu pga Corona.

Ja jag får nog försöka kolla på det så jag kan få bort mina krediter och få ner månadskostnaden.

Borde kunna hävda till Corona.

ja det kommer vara tufft. Men jag måste lösa detta på något sätt.

hoppas verkligen du få igenom det. Dom borde ju godkänna trots din permittering. Det är ju som det är i samhället just nu pga Corona.

Vad jag sett så har iaf inte bankerna krävt in dokument eller något annat som stödjer det.

Skriver du att din ekonomiska situationen har förändrats på grund av Corona och du fått gå ner i tid / mindre lön på grund av detta så bör dom ge dig utan att titta mer noggrant.

Syftet med detta som man öppnat var mest mot bostadsmarknaden så den inte skulle kollapsa, hade förmodligen annars gjort det till hösten.

Men är helt öppet för bankerna att göra detsamma mot privatlån som du har.

Hoppas det går bra, du får gärna uppdatera så man vet hur det gick.

trevlig helg.

Vad jag sett så har iaf inte bankerna krävt in dokument eller något annat som stödjer det.

Skriver du att din ekonomiska situationen har förändrats på grund av Corona och du fått gå ner i tid / mindre lön på grund av detta så bör dom ge dig utan att titta mer noggrant.

Syftet med detta som man öppnat var mest mot bostadsmarknaden så den inte skulle kollapsa, hade förmodligen annars gjort det till hösten.

Men är helt öppet för bankerna att göra detsamma mot privatlån som du har.

Hoppas det går bra, du får gärna uppdatera så man vet hur det gick.

trevlig helg.

Jag får testa och se vad alla olika säger.

tack så mycket för tipsen. Kommer uppdatera om hur det går för mig.

Aleeex. Du är djupt däran på det. Min historia påminner lite om din. https://www.lånforum.se/threads/mitt-spelmissbruk.7911/

5 grejer som jag var tvungen att göra (en eller två av dessa räcker inte. Vi är för extrema beroendepersoner det ser jag direkt)

1: Prata med dina närmsta anhöriga om det, kanske mor,far,syskon,fru,tjej
2: www.spelpaus.se
3: Jätteviktigt att du går på ett par möten för spelmissbrukare. Extremt viktigt.
4: Låt någon sköta din ekonomi 2-3 månader tills det värsta suget har lagt sig.
5: Spela ALDRIG någonsin igen - inte ens för en krona...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp