Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Botten är nådd igen. (Spelmissbruk)

@Aleeex jag förstår din känsla i stunden har själv haft ett spel missbruk under många år men en fråga som kanske inte är så relevant just nu , men hur mycket satsar du på slotsen för att bli av med så stor aumma under 3 månader

@Aleeex jag förstår din känsla i stunden har själv haft ett spel missbruk under många år men som kanske inte är så relevant just nu , men hur mycket satsar du på slotsen för att bli av med så stor aumma under 3 månader

Har du tagit dig ur ditt spelmissbruk?
250-500kr per snurr. Snurren med sån hög insats har blivit för jag vunnit 100.000-270.000kr på såna snurr tidigare.
Helt sjukt att man kan satsa så mycket ens...

2 juni, ökade mitt befintliga lån på Nordea med 50.000kr ungefär.
Senaste ansökan gjordes 12/7 men fick inget erbjudande

Jag skulle nog vänta helst ett år med så pass nytagna lån och spelmissbruk på det. Så att dom ser en brytpunkt i ditt beteende inför en skuldsaneringsansökan.

Jag skulle nog vänta helst ett år med så pass nytagna lån och spelmissbruk på det. Så att dom ser en brytpunkt i ditt beteende inför en skuldsaneringsansökan.

ja jag väntar med att söka. Måste först gå igenom min behandling osv

Okej. Ska prata med en skuldrådgivare nu på måndag så ska fråga och se vad hen tycker. Men min sponta tanke är att släppa allt fast det känns fruktansvärt, känns så moraliskt fel. Har alltid betalt mina räkningar i tid.

Okej ifrågasatte dom inte varför du hade fört över pengar till din flickvän?

Okej ingen skillnad då alltså.

Hur lång tid tog det för dig att få skuldsanering beviljad?

Låter mycket bra! Vet dom i din närhet om problemet?

Jag kände exakt samma sak, det var verkligen en skum känsla att ignorera räkningarna. Men det är bara att göra det och SPARA allt du kan. Du kommer behöva dom.

Nej dom har aldrig inget med det att göra, skulle dom fråga kan du säga att du betalat privata skulder då du gjorde det för att bevara relationer. Men det är viktigt att pengarna inte är på ditt konto då det riskerar att bli utmätt.

Hoppas verkligen att du känner dig något lugnare och är redo att göra jobbet som krävs för att bli spelfri.

Okej det är alltså fullt möjligt att få skuldsanering ifall man kan bevisa att man inte spelar och har tagit itu med sitt spelmissbruk, eller iaf sökt hjälp för det.
Får man fråga hur mycket din kompis hade i skuld när hon fick skuldsanering?
Det är naturligtvis inte omöjligt för dej att få skuldsanering framöver, jag fick inledande skuldsanering i Okt -19 och beviljad skuldsanering i Maj -20.
Spelade sista gången Februari -18.
Släppte alla skulder och fick leva med löneutmätning i ca ett år samtidigt gick jag på terapi för mitt spelande i 1 år och det vägde nog tungt för att min skuldsanering blev godkänd. Min totala skuld var ca 900 000kr. Önskar dej lycka till.

Låter mycket bra! Vet dom i din närhet om problemet?

Jag kände exakt samma sak, det var verkligen en skum känsla att ignorera räkningarna. Men det är bara att göra det och SPARA allt du kan. Du kommer behöva dom.

Nej dom har aldrig inget med det att göra, skulle dom fråga kan du säga att du betalat privata skulder då du gjorde det för att bevara relationer. Men det är viktigt att pengarna inte är på ditt konto då det riskerar att bli utmätt.

Hoppas verkligen att du känner dig något lugnare och är redo att göra jobbet som krävs för att bli spelfri.

min pojkvän och mamma vet. Sen vet min bästa vän att jag har spelat men inte att jag fått återfall.

ska försöka pussla ihop ett tag till och se ifall det går. Eller får Se vad skuldrådgivaren säger.
Jag är skyldig en närstående pengar så kan betala till hen istället då. Kan privatperson lämna in skuld till kronofogden?

något lite lugnar men fortfaren stressad över det och kommer i vågor. Kronofogden har varit min mardröm hela mitt liv typ. Jag är iaf redo att göra vad som krävs för att bli spelfri!

Det är naturligtvis inte omöjligt för dej att få skuldsanering framöver, jag fick inledande skuldsanering i Okt -19 och beviljad skuldsanering i Maj -20.
Spelade sista gången Februari -18.
Släppte alla skulder och fick leva med löneutmätning i ca ett år samtidigt gick jag på terapi för mitt spelande i 1 år och det vägde nog tungt för att min skuldsanering blev godkänd. Min totala skuld var ca 900 000kr. Önskar dej lycka till.

Stort grattis till godkänd skuldsanering, måste kännas skönt. Ja jag ska börja med behandling och försöka hålla ut ett tag till innan jag släpper. Ska se vad skuldrådgivare säger.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp