Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bostadsrätt på väg å utmätas

Det var ett inlägg om föreläsning inom utbildning, otydligt av mig.
Det som skrivs i tidningarna är att antalet unga personer som hamnar hos Kf växer. Till största delen är det de som tar snabblån verkar det som. Att smslånbolag får göra reklam i t-banan t ex bidrar väl till att unga skuldsätter sig. "Utbetalning innan nästa station" står det i reklamen. Det behövs föreläsningar och det borde också vara åldersgräns för dessa skitlån och även hårdare regler kring marknadsföring.

@Lasseman och @Insatt och ni som levt länge med löneutmätning, ni borde föreläsa på gymnasieskolor runt om i landet om vad som händer i långa loppet när man tar lån man inte har råd att betala tillbaka. Det skrivs att många som tar sina första snabblån är 18 år. När jag tittade i min dotters hemkunskapsbok avsnitt om ekonomi och lån så står det bara att man får påminnelse och att man kan hamna hos Kf. Men just det här vad det innebär att hamna hos Kf, få skuldsaldo, få hembesök, anmärkningar, leva med löneutmätning etc står det inget om. Många tror väl att det bara är att låna och sen få skuldsanering.

Har gjort det en eller två gånger på särskilt önskemål från skolan, tror dom läste gymnaisejuridik.

Det ingick i Kronofogdemyndighetens verksamhet att besöka skolor och föreläsa om vanliga orsaker till skuldsättning.

Då fanns förebyggande på många orter, nu är dom väl bara något tiotal där, om ens så mycket

Aaa ok det låter mer logiskt än att man bara får 12 mån utmätning och sen ska exempelvis försättas kk.
Så man kan löneutmätning hur många år som helst?

Absolut finns beslut som löpt på sedan 90talet

Då fanns förebyggande på många orter, nu är dom väl bara något tiotal där, om ens så mycket
Det borde bli tvärtom, ännu mer förebyggande nu när de tär så tillgängligt med högkostnadslån och krediter hit och dit.

Någon med erfarenhat av beviljad anstånd att få sälja bostaden själv? har pratat med alla fordringsägare och alla verkar positiva till det så jag skicka mail igår till kronofogden om att jag ansöker om anstånd att få sälja själv.
Vad händer efter beviljad anstånd?
Hur lång tid har jag på mig?

Någon med erfarenhat av beviljad anstånd att få sälja bostaden själv? har pratat med alla fordringsägare och alla verkar positiva till det så jag skicka mail igår till kronofogden om att jag ansöker om anstånd att få sälja själv.
Vad händer efter beviljad anstånd?
Hur lång tid har jag på mig?
Hur lång tid önskade du anstånd?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp